Zoals enkele wellicht eerder gelezen hebben loop ik bij het fotograferen van waterpolo van mijn dochter aan tegen de licht-beperking van mijn 70-300VR en de tele-beperking van mijn 105 micro aan en zou dus graag naar een telezoom van 200mm f/2.8 gaan.
Daarvoor zie ik de volgende opties:
1. 80-200mm f/2.8 AF-D draaizoom, mooie prijs, maar geen VR, dus toch hogere sluitertijden?
2. 80-200mm f/2.8 AF-S, betaalbaar, afneembare voet, AF-Lock buttons (extra geld waard?)
3. 70-200mm f/2.8 VR G, duur, zwaar, maar door VR lagere sluitertijden mogelijk
4. 70-200mm f/2.8 VR II, nog duurder, maar schijnt echt beter te zijn en beter met TC2 te werken.
Wie kan mij aan ervaringen/argumenten helpen voor deze objectieven? Uiteraard is nummer 1 precies budget, 2 iets te duur, 3 en 4 eigenlijk te duur (maar ja

Overigens geldt voor alle vier dat ik op zoek ga naar een (voordelige) tweede hands.
is 2 z'n geld waard boven 1?
Gaat de VR van 3 mij veel opleveren bij waterpolo?
Heeft 4 nog grote voordelen over 3 ?
Bij keuze 3 en 4 denk ik er wel over (ook ivm de centen) mijn 70-300VR te verkopen. Ga ik die 300mm dan missen?
Ik begrijp dat t voor het merendeel persoonlijke keuzes voor mijzelf zijn, maar hoop toch wat ervaringen of tips van jullie te horen die de keuze voor mij wat verhelderen...