discofoto

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ronald1980

discofoto

Bericht door Ronald1980 » di mei 01 2012 1:35 pm

ik ben een vrijwel onervaren fotograaf als het gaat om discofoto's.
graag jullie mening.
deze foto is onbewerkt. wat kan ik er het beste mee doen?
ik vind de foto niet bijzonder mooi zoals hij nu is, maar er zit toch iets speciaals in.

Afbeelding

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: discofoto

Bericht door Léon Obers » di mei 01 2012 3:09 pm

Weinig aan doen, gewoon zo laten. Volgende keer weer opnieuw naar de Disco gaan en meer opnamen maken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Pirmindh

Bericht door Pirmindh » di mei 01 2012 9:57 pm

Beste Ronald,

Best een aardige foto maar persoonlijk mis ik ''een onderwerp'', ik vind de foto te algemeen.
Poserende mensen met een mooie flits en een zachte achtergrond zouden de sfeer veel beter hebben weergegeven.
Als het je bedoeling was om een overzicht weer te geven had ik -indien mogelijk- voor meer groothoek gekozen.

Het nadeel in een dergelijke situatie is dat je met een wat hoger diafragma-getal al gauw naar hogere ISO waardes moet om nog wat detail te kunnen vatten.

Uiteraard alles positief bedoeld, het staat hier immers onder 'beoordelingen'.

Regards.

Ronald1980

Bericht door Ronald1980 » wo mei 02 2012 9:02 pm

Pirmindh schreef:Best een aardige foto maar persoonlijk mis ik ''een onderwerp'', ik vind de foto te algemeen.
ben ik het mee eens, maar toch word mijn aandacht naar de vrouw met het witte truitje getrokken. zou het mogelijk zijn om de foto zo bij te snijden dat het wel een mooie compositie wordt?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo mei 02 2012 9:24 pm

Inderdaad trekt de vrouw met het witte truitje de aandacht (terecht, de meest aantrekkelijke in het gezelschap). Ze vangt het licht, de helderheid, alles is op haar gericht. Of de foto beter wordt met bijsnijden betwijfel ik. Zoals eerder gesteld ga opnieuw foto's maken. Neem dat meisje/vrouw mee naar de disco met een mooie outfit en ga aan het werk.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”