Ahhh, ik had al op de Nikon site gekeken maar er blijkbaar over heen gelezen.Roelof schreef:Marten, De 70-200 VR wordt alleen maar als G geleverd, daarmee vervallen je andere vragen.
Duidelijk, dank voor je antwoord.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Hans zoiets schrijft, want de D40 gaat uitstekend met G-objectieven. De D40/D40X hebben, zoals bekend, geen faciliteiten voor andere dan AF-S objectieven, maar dat is een heel ander hoofdstuk dan D of G objectieven.Marten schreef:Ik lees op de site van Hans Braakhuis:
Alle actuele camera’s (niet de D40 serie) kunnen met G objectieven
werken.
De grens ligt bij het bedienen van het diafragma op de kamera,a90 schreef:Kan iemand eens proberen aan te geven waar nu de grens ligt tussen het wel of niet kunnen toepassen van G objectieven ?
Ik bedoel dan vanaf welk model G objectieven te gebruiken zijn. Is dat nog per jaar afwijkend voor de verschillende modellen ? Of is er een duidelijke lijn vanaf welk model / type camera het kan
En zo klopt het wel. De D40 serie kan niet met de G objectieven werken.MvBoetzelaer schreef:Ik kan me haast niet voorstellen dat Hans zoiets schrijft, want de D40 gaat uitstekend met G-objectieven. De D40/D40X hebben, zoals bekend, geen faciliteiten voor andere dan AF-S objectieven, maar dat is een heel ander hoofdstuk dan D of G objectieven.Marten schreef:Ik lees op de site van Hans Braakhuis:
Alle actuele camera’s (niet de D40 serie) kunnen met G objectieven
werken.
Groeten,
Marnix
Dat is flauwekul. Jouw uitspraak impliceert dat de D40 problemen heeft met alle G-objectieven, toevallig heeft hij issues met sommige G-objectieven, maar niet om hun G-status.Hans Braakhuis schreef: En zo klopt het wel. De D40 serie kan niet met de G objectieven werken.
QEDHans Braakhuis schreef: Een aanschouwelijk voorbeeld. Mijn oude 100 euro nieuw kostende AF 70-300 f/4-5,6G objectief werkt dus niet op een D40. De opvolger is het aanmerkelijk duurdere AF-S VR 70-300 f/4,5-5,6G ED. En die werkt, omdat dat ding ook AF-S is, wel op de D40.
Wie dat bedacht heeft, dat je een goedkope camera koopt en dat de objectieven 5x duurder worden. Slim, slim.
Tja...., dat dacht ik ook toen ik mijn F4s net had.MarcoB schreef:Je hoeft geen nieuwe camera te kopen, je kunt ook blijven fotograferen met wat je hebt...