Vraag over D7000
Vraag over D7000
Ik fotografeer nu al een hele tijd een D7000. Het viel mij laatst een keer op dat wanneer ik mijn foto's uitlees, dit doe ik met Nikon Transfer, de foto's verschillende bestandsnamen hebben. Het _ staat op verschillende plekken. Ik heb dit eens uitgezocht hoe dit kan en nu blijkt dat de camera foto's maakt in sRGB en Adobe RGB. Dit terwijl ik toch echt in de camera aangeef dat hij in sRGB moet fotograferen. In de kwaliteit van de foto's zie ik op de computer geen verschil. Het is alleen erg lastig met ordenen van de foto's omdat de bestandsnamen verschillen. Bij de ene helft van de foto's staat het als _DSC6000 en bij de andere helft staat DSC_6000.
Ik kan nergens in de camera vinden hoe ik dit moet wijzigen. Is dit normaal of zijn er meer met dit probleem? En zo ja...is er dan een oplossing voor.
Alvast bedankt!
Ik kan nergens in de camera vinden hoe ik dit moet wijzigen. Is dit normaal of zijn er meer met dit probleem? En zo ja...is er dan een oplossing voor.
Alvast bedankt!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Vraag over D7000
Je hebt de reden van de verschillende plaatsen van de _ in de naam correct. Waarom het niet voor alle foto's hetzelfde is is de vraag. Fotografeer je in "pretstanden" (sport, landschap, portret en zo)?
Dank voor de snelle reactie!
Ik fotografeer voornamelijk in de M en A stand. De Auto standen gebruik ik nooit. Tevens fotografeer ik in RAW (NEF).
Ik fotografeer voornamelijk in de M en A stand. De Auto standen gebruik ik nooit. Tevens fotografeer ik in RAW (NEF).
Kan dat met een D7000 dan ?Patrick schreef:Fotografeer je in "pretstanden" (sport, landschap, portret en zo)?
Oké, dat wist ik niet.Erpeewee schreef:Ja dat kan.
Dacht dat dit soort dingen niet op de D7000 zaten.

- DMiller
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik had dit altijd op mij d70s, als ik in P fotografeerde....
Z8 | 24-120 f/4 S
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kan het mogelijk zijn dat je onder U1 en U2 verschillende instellingen hebt opgeslagen?
En dat het daarom wisselt als je een andere U stand kiest?
Gr, H.
Gr, H.
Hartelijk dank! Ik ik fotografeer vaak onder eigen instellingen in U1 en daar stond nog in Adobe sRGB! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Het probleem is opgelostHasselbox schreef:Kan het mogelijk zijn dat je onder U1 en U2 verschillende instellingen hebt opgeslagen?
Gr, H.

Wat is de beste kwaliteit voor de foto RGB of adobe, als je ze voor drukwerk door wil zenden>
gr Marcel
gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
voor drukwerk en andere afdrukken op papier of kanvas altijd sRGB.Texelaar schreef:Wat is de beste kwaliteit voor de foto RGB of adobe, als je ze voor drukwerk door wil zenden>
gr Marcel
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat kan je het beste vragen aan het bedrijf waar je drukwerk wilt bestellen.Texelaar schreef:Wat is de beste kwaliteit voor de foto RGB of adobe, als je ze voor drukwerk door wil zenden>
gr Marcel
Algemeen: het meeste drukwerk komt niet eens in de buurt van het bereik van sRGB, dus maakt het wat dat betreft niets uit.
Hier ben ik het niet mee eensPatrick schreef:Dat kan je het beste vragen aan het bedrijf waar je drukwerk wilt bestellen.Texelaar schreef:Wat is de beste kwaliteit voor de foto RGB of adobe, als je ze voor drukwerk door wil zenden>
gr Marcel
Algemeen: het meeste drukwerk komt niet eens in de buurt van het bereik van sRGB, dus maakt het wat dat betreft niets uit.

Dat is niet wat je wilt denk ik.