Probleem diafragma

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Vincent Visser

Probleem diafragma

Bericht door Vincent Visser » vr mei 04 2012 4:29 pm

Tijdens het fotograferen bij een voetbalwedstrijd ben ik er achter gekomen dat bij de -sportinstelling- en de ontspanstand -continu hoog- de diafragmastand van de lens ( 70-200 VR1) blijft hangen. Bij mijn andere lens (24-120 VR) gaat het prima.
Het schuifje van de diafragma op de lens blijkt, na een aantal opnamen achter elkaar, te blijven steken op de volle lensopening 2.8.
Nu is het mij opgevallen dat wanneer ik de camera gebruik op een monopod (meestal bij een voetbalwedstrijd) en de monopod bevestigd is aan de lens, dat dan de camera een beetje naar links-recht kan worden bewogen.
Kan deze speling te maken hebben met mijn diafragma probleem of is het een probleem wat ik bij de lens moet zoeken.
Daarbij zou ik, i.v.m. een eventuele reperatie, willen vragen of jullie ook een goed adres in het noorden van het land weten ( ben zelf woonachtig in Assen) waar ik eventueel mijn lens naar toe kan brengen.
Met vriendelijke groet,
Vincent Visser.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Probleem diafragma

Bericht door gijs sandberg » vr mei 04 2012 4:33 pm

Beste Vincent,

Welkom op dit forum.

Een klein beetje speling tussen lens en kamera is een technische noodzaak.
Als je twijfelt over een mogelijk defect kan je (als je geen kundige fotowinkel in de buurt hebt) contact opnemen met Nikon.
Dat kan via email of 0900acallnikon. zie http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Nikon Service in Beverwijk is het enige geautoriseeerde (en goede) adres in Nederland.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Vincent Visser

Bericht door Vincent Visser » vr mei 04 2012 4:43 pm

Hallo Gijs,
Ik zal het verhaaltje zoals op dit forum ook mailen naar Nikon.
Bedankt voor jouw reactie.
gr. Vincent.

Vincent Visser

Bericht door Vincent Visser » vr mei 04 2012 5:00 pm

Hallo Gijs,

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Nikon.

Waarom ik een adres in het noorden van het land prefereer heeft te maken met het feit dat ik dan de lens persoonlijk kan brengen en een eventuele toelichting kan geven.

In ieder geval wacht ik de mail van Nikon even af.

gr. Vincent.

Vincent Visser

Bericht door Vincent Visser » vr mei 04 2012 5:05 pm

Hallo Gijs,
Trouwens, waarom een verbod op G lenzen?
gr. Vincent

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”