Familie Merel, van broedend tot uitvliegen.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
carinadumais
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Familie Merel, van broedend tot uitvliegen.

Bericht door carinadumais » zo mei 06 2012 2:32 pm

Een overzicht van familie Merel.

De hype van nestvogels fotograferen, met het gevolg het verlaten van de jonge merels, daar was ik mij van bewust. Deze merel had zijn nest in mijn coniferen in mijn tuin. Vanaf het begin van zijn nestbouw, hebben de merel en ik een vertrouwensband opgebouwd. Iedere dag was ik zijn buurt, zachtjes pratend met de merel, enz. Toen de merel aan het broeden was, kon ik haar zelfs een worm aanreiken, die zij gulzig naar binnen slokte. Vader en Moeder merel lieten mij vrij dicht bij het nest komen, zonder dat ze weg vlogen of schrikten. Samen hielden wij de katten van de buren op afstand en dat werd hard werken, toen de kleintjes voor het eerst het nest verlieten. De 5 jonge merels zijn op 5 mei inmiddels de wijde wereld ingevlogen.

Afbeelding
D7100
Nikon10-24mm f/3.5-4.5G ED AF-S DX
Nikon 50mm f/1.8 D
Nikon 24-120mm f/4.0 G AF-S ED VR II
Tamron 70-300mm
Flitser SB-900
Sony A7
sony 28-70mm lens
http://www.carinadumais.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Familie Merel, van broedend tot uitvliegen.

Bericht door Skippy » zo mei 06 2012 2:58 pm

Hele leuke serie Carina. Grappig hoor dat jonge spul, goed gedaan qua verzorging en fotografie.

P.S.
En ik heb volledig begrip voor je tekst over de katten van de buren. Onze tuin is ook ongevraagd vergeven van de buurtkatten die op onze vissen en vogels uit zijn en in onze tuin hun behoefte doen. Laten ze die beesten toch thuis houden en niet een ander met de ellende opzadelen.

DMiller
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door DMiller » zo mei 06 2012 3:56 pm

Hele leuke serie! Ik sluit me volledig bij Skippy aan.

Als eigenaar van 3 katten kan ik in elk geval zeggen, die van ons mogen en gaan de tuin niet uit! Onze vissen laten ze met rust, vogels zijn wel in gevaar maar daar komen ze toch niet bij ;)
Z8 | 24-120 f/4 S
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pacha » zo mei 06 2012 5:57 pm

Prachtig in beeld gebracht. Afbeelding
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » zo mei 06 2012 6:36 pm

Mooie serie! Het contact met deze merel, bijzonder.
Hier hadden we een nest boven de lamp bij de voordeur. Van genoten. Onze katten ook... vanachter het glas.
Wanneer er gevaar dreigt gaan de merels net zo lang door met herrie maken, totdat ik verschijn en daarmee de eksters of kraaien weer geweken zijn.
Als poezen en vogel(natuur)liefhebber... buurt poezen hebben - zonder geweld - geleerd niet bij ons in de tuin te komen en dat gaat eigenlijk al jaren heel goed.
Onze eigen poezen hebben een ruim buitenverblijf aan huis, heerlijk ontspannen en vogel veilig. Onze poezen laten zich niet snel beperken in ruimte als DMiller's... maar zoals bij hem, helemaal mooi vind ik.

Groet, Jeroen

carinadumais
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door carinadumais » zo mei 06 2012 7:06 pm

Hartelijk dank voor jullie reacties.  

Het was zeker niet makkelijk om de merels te volgen. Gisteren ben ik de hele dag aanwezig geweest in de buurt van het nest, voor mij geen bevrijdingsfestival..smile..Vanochtend toen ik wakker werd, was het even wennen hoor. Een leeg nest..3 weken lang heb ik de merels gevolgd..Hun groei en gedrag geobserveerd, de katten uit de buurt gehouden en heb zo'n 300 foto's gemaakt. Alle de 5 jonge merels hebben het overleefd.

De katten van de buren, daar hoef ik alleen maar pfffttt naar te roepen en dan rennen ze met gierende gympen mijn tuin uit. :D
D7100
Nikon10-24mm f/3.5-4.5G ED AF-S DX
Nikon 50mm f/1.8 D
Nikon 24-120mm f/4.0 G AF-S ED VR II
Tamron 70-300mm
Flitser SB-900
Sony A7
sony 28-70mm lens
http://www.carinadumais.com" onclick="window.open(this.href);return false;

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » zo mei 06 2012 7:48 pm

carinadumais schreef:Hartelijk dank voor jullie reacties.  

Het was zeker niet makkelijk om de merels te volgen. Gisteren ben ik de hele dag aanwezig geweest in de buurt van het nest, voor mij geen bevrijdingsfestival..smile..Vanochtend toen ik wakker werd, was het even wennen hoor. Een leeg nest..3 weken lang heb ik de merels gevolgd..Hun groei en gedrag geobserveerd, de katten uit de buurt gehouden en heb zo'n 300 foto's gemaakt. Alle de 5 jonge merels hebben het overleefd.

De katten van de buren, daar hoef ik alleen maar pfffttt naar te roepen en dan rennen ze met gierende gympen mijn tuin uit. :D
Hier in hetzelfde nest, zelfde merel(?) nieuwe eitjes :)
Kun je straks nog een keertje op herhaling...?

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » zo mei 06 2012 9:30 pm

Een prima en mooie verzorgde serie ,er broeden bij ons in de tuin 2 paartjes maar ik kan er moeilijk bijkomen zonder het grut te storen.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » ma mei 07 2012 8:55 am

Het is inderdaad een mooie serie foto's.

Toch lijkt het mij dat ze veel beter uitkomen als je ze als losse foto's plaatst en een wat groter formaat.

Het zijn op deze wijze wel erg kleine fototjes.

Dit is geen aanmerking maar een opmerking
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”