D300 probleem .kan iemand dit ??
D300 probleem .kan iemand dit ??
een mail van een vriend van mij deze morgen /
Ik krijg opeens een 'witte balk' boven in de foto's en vreemde vlekken/kleuren. Verschillende instellingen helpt niet, andere kaart ook niet, andere lens is het een stuk minder...
is dit eens bij iemand gebeurd ?? en wie weet van dit verschijnsel iets van af
Ik krijg opeens een 'witte balk' boven in de foto's en vreemde vlekken/kleuren. Verschillende instellingen helpt niet, andere kaart ook niet, andere lens is het een stuk minder...
is dit eens bij iemand gebeurd ?? en wie weet van dit verschijnsel iets van af
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D300 probleem .kan iemand dit ??
Beste C,
Laat die vriend de vraag gewoon aan Nikon stellen, of rechtstreeks (in het Nederlands) op dit forum, liefst met voorbeelden.
Groeten, GIjs
Laat die vriend de vraag gewoon aan Nikon stellen, of rechtstreeks (in het Nederlands) op dit forum, liefst met voorbeelden.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
ik zal eens vragen of dit het is bedankt .gijs sandberg schreef:Beste C,
Groeten, GIjs
Rechtstreeks bij nikon navragen hier,, Thanks hier kan een slotje op

en voorbeelden ik zal eens kijken of die er van zijn bedankt .
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mag je niet meer iets vragen voor een ander Gijs? Wellicht spreekt C-A's vriend helemaal geen Nederlands... zou zo maar kunnen.
Ik herken de fout niet. Is de camera onlangs schoongemaakt, met name de sensor? Want dit klinkt toch wel als een sensor-probleem.
Ik herken de fout niet. Is de camera onlangs schoongemaakt, met name de sensor? Want dit klinkt toch wel als een sensor-probleem.
nee niet schoon gemaakt .Patrick schreef:Mag je niet meer iets vragen voor een ander Gijs? Wellicht spreekt C-A's vriend helemaal geen Nederlands... zou zo maar kunnen.
de vriend spreek geen nederlands ,
wel heb ik nu een foto,

- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Die lijkt me overleden. Ik denk dat je die echt langs een Nikon servicepunt moet brengen; wellicht kunnen zij er nog wat mee...
Ja dat dacht ik ook al . in een iedergeval bedankt .
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik zou bijna zeggen dat er een scheur in de body zit waar vals licht doorheen komt., of dat het gordijn niet meer helemaal goed sluit.
Eventueel zelf te bekijken door de lens van de body te halen en een paar foto's met lange sluitertijd/Mup te maken, en kijken of alles nog wel mooi beweegt.
Opsturen naar Nikon lijkt de enige optie.
[EDIT]
Die gordijn optie lijkt me wel aannemelijk.
De foto is overbelicht, op dat stuk, maar de opening is maar heel klein, want de ketting van de lamp is in het overbelichte deel scherper dan in het niet overbelichte deel.
Eventueel zelf te bekijken door de lens van de body te halen en een paar foto's met lange sluitertijd/Mup te maken, en kijken of alles nog wel mooi beweegt.
[EDIT]
De foto is overbelicht, op dat stuk, maar de opening is maar heel klein, want de ketting van de lamp is in het overbelichte deel scherper dan in het niet overbelichte deel.
ja idd thanks we bellen nu ik laat het horen wat het was .yzf1kr schreef:Ik zou bijna zeggen dat er een scheur in de body zit waar vals licht doorheen komt., of dat het gordijn niet meer helemaal goed sluit.
[EDIT]
- Léon Obers
- Forumlid
Het lijkt erop dat de sluiter niet goed functioneert. Alsof de sluiter op een bepaald punt enorm vertraagt waardoor de spleet van de spleetsluiter te lang op één plek blijft hangen, waardoor je daar precies overbelichting krijgt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
de camera is nageken en IDD het is het gordijn . REP kosten omgerekend 375 euro .