ViewNX2 versie 2.3.1 64bit loopt vast in Windows 7
-
rmorijn
Re: ViewNX2 versie 2.3.1 64bit loopt vast in Windows 7
Toch nog één keer ter informatie: ik heb nu de 32 bit versie geïnstalleerd en die doet precies hetzelfde (binnen 10 seconden vastgelopen). Misschien is er iets fout tussen de koppeling van het programma en de map die steeds klaarstaat wanneer ik het programma open? Maar ik heb geen idee hoe ik bij een andere map moet komen zolang het programma verder niet reageert.
Groet, Ruud
Groet, Ruud
- Roelof
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zoek een NEF op in een andere directory, rechter muisknop, openen met, ViewNX2
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
CaptainHook
Of de huidige folder ff renamen, dan kan ViewNX2 'm niet vinden...
- Matthieu
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi,
Misschien een rare sugestie......
Haal het programma via windows van je computer.
Installeer een oudere versie van de nikon site (dus niet je nieuwste versie)
Kijk of deze versie goed werkt.
Vervolgens weer via de nikon site (support) de draaiende versie updaten
dus niet de volledige versie installeren maar vanaf een oudere versie updaten.
Mogelijk helpt dat....tis maar een idee,
((PS ik draai ook op de nieuwste versies van CNX en VNX op 64 bit op windows 7
en ik heb geen enkel probleem ondervonden tot nu toe.....wel gehad overigens ))
Groet
Matthieu
Misschien een rare sugestie......
Haal het programma via windows van je computer.
Installeer een oudere versie van de nikon site (dus niet je nieuwste versie)
Kijk of deze versie goed werkt.
Vervolgens weer via de nikon site (support) de draaiende versie updaten
dus niet de volledige versie installeren maar vanaf een oudere versie updaten.
Mogelijk helpt dat....tis maar een idee,
((PS ik draai ook op de nieuwste versies van CNX en VNX op 64 bit op windows 7
en ik heb geen enkel probleem ondervonden tot nu toe.....wel gehad overigens ))
Groet
Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
-
Marten
- Forumlid

Daar moet je het zoeken. Er draait iets zwaars separaat. Als je VNX uitzet, werkt je harde schijf dan, ook als je niets doet?rmorijn schreef:Het valt me overigens wel op dat, nadat het programma niet meer reageert, steeds ongeveer 50% van de processorcapaciteit gebruikt wordt totdat ik het programma afsluit... Er blijft dan ook zo'n lichtblauw cirkeltje draaien ten teken dat er iets aan de gang is. Maar ik heb zelf geen idee of dit nog ergens op wijst.
Kijk even met CCleaner (gereedschap / opstarten) wat er allemaal mee opstart als je de PC aanzet.
Veel onzin kan je uitzetten.
Hoeveel geheugen heb je?
- frankreiz
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
ViewNX2 versie 2.3.1 64bit loopt vast in Windows 7
De laatste vraag over de hoeveelheid geheugen is m.i. Erg belangrijk en ben ook benieuwd naar de overige specs van de PC.
Veelal is de PC niet toekijkend om dit soort zware programma's te draaien.
Veelal is de PC niet toekijkend om dit soort zware programma's te draaien.
Nikon Z8 / Nikon D850 / NikonD4s / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
-
rmorijn
Even een update van de actuele stand van zaken nadat ik het 'werk' moest onderbreken omdat er bezoek kwam:
Ik heb op advies van Martthieu gezocht naar een oudere versie van ViewNX2 en daarna versie 2.2.1 (32bit) geïnstalleerd van de Amerikaanse Nikon-site.
Nadat deze versie werkte (!) heb ik, ook van de Amerikaanse site de versie 2.3.1 64 bit geïnstalleerd en die werkt ook!
Nu ga ik de Nederlandse versie toch ook maar even proberen te installeren. Daarna zal ik het resultaat melden.
Groet, Ruud
Ik heb op advies van Martthieu gezocht naar een oudere versie van ViewNX2 en daarna versie 2.2.1 (32bit) geïnstalleerd van de Amerikaanse Nikon-site.
Nadat deze versie werkte (!) heb ik, ook van de Amerikaanse site de versie 2.3.1 64 bit geïnstalleerd en die werkt ook!
Nu ga ik de Nederlandse versie toch ook maar even proberen te installeren. Daarna zal ik het resultaat melden.
Groet, Ruud
Laatst gewijzigd door rmorijn op ma mei 07 2012 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rmorijn
HOERA!
Met enige haperingen (de Amerikaanse versie wordt niet automatisch verwijderd) is de Nederlandse versie van ViewNX2.3.1 64 bit nu toch weer zodanig geïnstalleerd dat het programma werk als vanouds, dus perfect!
Hoewel ik zelf niet de indruk kreeg dat het systeem het niet aan zou kunnen (Lightroom 4, Photoshop CS5 en CaptureNX2 draaien immers ook moeiteloos) hier toch even een paar gegevens: Microsoft Windows 7 Home Premium, Intel(R) Core(TM) i5 CPU, intern geheugen 5,96 GB, totale ruimte harde schijf 922,30 GB (waarvan vrije ruimte 405,12 GB).
Veel dank aan iedereen die me geholpen heeft! Jullie waren geweldig!
En veel sterkte aan degenen die na mij misschien ook ooit voor een dergelijk probleem komen te staan. De aanhouder wint. Maar ik kan zelf nog steeds niet beredeneren wat er aan de hand is geweest.
Groet, Ruud
Met enige haperingen (de Amerikaanse versie wordt niet automatisch verwijderd) is de Nederlandse versie van ViewNX2.3.1 64 bit nu toch weer zodanig geïnstalleerd dat het programma werk als vanouds, dus perfect!
Hoewel ik zelf niet de indruk kreeg dat het systeem het niet aan zou kunnen (Lightroom 4, Photoshop CS5 en CaptureNX2 draaien immers ook moeiteloos) hier toch even een paar gegevens: Microsoft Windows 7 Home Premium, Intel(R) Core(TM) i5 CPU, intern geheugen 5,96 GB, totale ruimte harde schijf 922,30 GB (waarvan vrije ruimte 405,12 GB).
Veel dank aan iedereen die me geholpen heeft! Jullie waren geweldig!
En veel sterkte aan degenen die na mij misschien ook ooit voor een dergelijk probleem komen te staan. De aanhouder wint. Maar ik kan zelf nog steeds niet beredeneren wat er aan de hand is geweest.
Groet, Ruud
- Matthieu
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
rmorijn schreef:Even een update van de actuele stand van zaken nadat ik het 'werk' moest onderbeken omdat er bezoek kwam:
Groet, Ruud
Hoi Ruud.
Fijn te horen dat hij het weer doet.
Het leuke is dat ik waarschijnlijk het minst af weet van computers
in vergelijk met de mede volgers op dit draadje.
Zelf heb ik eens problemen gehad met het labelen van mijn fotos
via VNX en CNX.
Ook mede dankzij verschillende mensen kwam ik tot goede resultaten door
terug te gaan naar oudere versies en weer te updaten.
Tussen haakjes op nikon support van de nederlandse site zijn de NL
versies ook zo terug te vinden.
ik ben geregistreerd bij Nikon en heb zo toegang tot updates en support.
succes met je programmas
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu