Hi all,
Ik had, na een dagje lekker fotograferen, een hele onaangename verrassing: mijn geliefkoosde NEF-files wilden niet open in Photoshop. Ik heb letterlijk uren gestoeid om het aan te gang te krijgen. Zelfs de RAW Conversion tool handmatig geupdate, Photoshop Elements trial versie geinstalleerd. Niets mocht baten. Wat blijkt: "Nikon Transfer" sloopt je files. Als je ze rechtstreeks kopieert van je camera naar je laptop is er niets aan de hand. Maar zodra Nikon Transfer er tussen komt is het ellende. Ze laten het dus niet voor niets weg van de installatie CD.....
Jaap
Let op met "Nikon Transfer" en de D800
- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Let op met "Nikon Transfer" en de D800
Heb je die versie gedownload van de Nikon site? Ik download altijd gewoon de meest recente versie van View NX en dan krijg ik de laatste versie van Transfer er vanzelf bij. De CD heb je helemaal niet nodig, slechts de code.
-
Jaap_van_Ekris
Ik heb de hele handel geupgrade, maar niets hielp. Gewoon bot de hele handel kopieren werkt wel goed...Patrick schreef:Heb je die versie gedownload van de Nikon site? Ik download altijd gewoon de meest recente versie van View NX en dan krijg ik de laatste versie van Transfer er vanzelf bij. De CD heb je helemaal niet nodig, slechts de code.
Jaap
- Jur
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Er zijn verscheidene meldingen op interent dat gebruik van een oude stand-alone versie van Transfer problemen geeft met D800 RAW-bestanden. Het lijkt mij daarom verstandig om vooraf zeker te stellen dat er geen oude Transfer versie meer op de PC staat. Transfer 2 is volledig "embedded" in ViewNX2 en kan niet separaat worden geïnstalleerd.
Jur