Tea Time

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Herb
Forumlid
Forumlid

Tea Time

Bericht door Herb » ma mei 07 2012 9:21 pm

Vanmiddag deed ik even wat thee in en zag op dat moment dat het licht heel mooi in het huis naar binnen kwam. De damp was ook heel mooi te zien. Dus op dat moment snel de camera gepakt en foto gemaakt (zie foto 1).

Het damp effect met tegenlicht vond ik wel geslaagd, alleen toen zag ik dat er Lipton thee in een Pickwick glas was gedaan!! Haha. Dat is wellicht vloeken in de kerk voor beide merken! Ook vond ik de tafelrand die zichtbaar is op achtergrond minder geslaagd..

Dus toen geprobeerd om het nogmaals met Pickwick thee zo te krijgen.... maar ja.... toen was het te laat. Het mooie lichtval was maar enkele minuten dat je de damp zo mooi zag. Dat kreeg ik niet meer zo snel voor elkaar. Dit heeft dan nog geresulteerd in foto 2... Verder zag ik dat het touwtje over het Pickwick logo valt (foto2). Op zich vond ik het zelf niet zo stortend. Maar misschien was het toch beter dat bij 1 van de 2 het touwtje er niet voor hing.

Voor mij was de foto geslaagd geweest als foto 1 en 2 gecombineerd konden worden... Grrrr.

Graag jullie mening.

(Gemaakt met D90 + 17-55mm 2.8 en bij foto 2 ook heel iets vulflits SB700 en iets meer scherpte diepte) ISO640

Foto1
Afbeelding

Foto2
Afbeelding
Nikon D90 | 17-55 mm 2.8 | 18-200 mm AF-S | 50 mm AF 1.8D | 35 mm AF-S 1.8G | MB-D80 | SB700 | Lowepro Sling Shot 200

Myriad

Re: Tea Time

Bericht door Myriad » ma mei 07 2012 10:39 pm

Goed gezien, leuk idee, helaas een mindere uitvoering.

Qua techniek spreekt mij foto 2 meer aan (minder uitgebeten, betere scherptediepte en scherpte)
Maar qua inhoud en compositie is het voor mij foto 1
(die zakjes linksonder leiden mij teveel af, die damp heeft absoluut meerwaarde en het lagere standpunt bij foto 1 vind ik mooier)

Kan helaas de EXIF-waarden van je foto's niet zien (sluitertijd, diafragma en brandpuntsafstand).
Ik zou een kortere sluitertijd nemen en een klein(er) diafragma. En dit opvangen door wellicht de ISO omhoog te gooien.

Zet i.p.v. de zon er een eigen lichtbron achter!
Compositie: zet de 'viltjes' wat speelser (onregelmatiger) en los(ser) van elkaar en zo ook de glazen (oortje valt achter 't andere glas weg).
Probeer wat posities van de 2 glazen t.o.v. elkaar uit.
Evt. kun je nog een oneven element toevoegen: schoteltje met een paar koekjes, of alleen een (dan nog leeg) glazen schaaltje voor de (later) gebruikte theezakjes.

Herb
Forumlid
Forumlid

Re: Tea Time

Bericht door Herb » ma mei 07 2012 11:02 pm

Bedankt voor de opmerkingen en tips Myriad! Nu is product fotografie ook niet iets wat ik vaak doe, maar goed, ik zag het moment even...

Ik zal de volgende keer iets meer tijd nemen en het nog eens proberen. Moest even haasten omdat zon bijna weg was... maar inderdaad, moet gewoon andere lichtbron pakken.

Het lagere standpunt vind ik ook mooier inderdaad. Dat die zakjes afleiden had ik nog niet zo bij stil gestaan, maar je hebt helemaal gelijk... dat doen ze inderdaad.

Hmm EXIF komt niet mee... even kijken wat er mis is. Bedankt voor tip.
Nikon D90 | 17-55 mm 2.8 | 18-200 mm AF-S | 50 mm AF 1.8D | 35 mm AF-S 1.8G | MB-D80 | SB700 | Lowepro Sling Shot 200

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”