Supercar Challenge Zandvoort (autosport)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Supercar Challenge Zandvoort (autosport)

Bericht door Replay » ma mei 07 2012 10:04 pm

Afgelopen weekend vond de tweede race van de Supercar Challenge plaats op Circuitpark Zandvoort. Natuurlijk was ik er weer bij.
Zomaar een paar fotootjes. Zoals altijd weer teveel foto's gemaakt en nu veel werk.

1. 1/400sec. - f5.6 - 300mm
Afbeelding

2. 1/250sec. - f5.0 - 27mm (flits)
Afbeelding

3. 1/125sec. - f5.6 - 300mm
Afbeelding

4. 1/160sec. - f5.0 - 18mm (flits)
Afbeelding

5. 1/400sec. - f6.3 - 300mm
Afbeelding

6. 1/400sec. - f6.7 - 300mm
Afbeelding

Groeten Roel.

a90
Forumlid
Forumlid

Re: Supercar Challenge Zandvoort (autosport)

Bericht door a90 » ma mei 07 2012 11:56 pm

Heerlijke platen weer Roel, nummer 5 !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

george013

Bericht door george013 » di mei 08 2012 8:18 am

Mooie scherpe foto's.
Twee vraagjes. Kun je wat toelichting geven over dat demontabele stuur op foto 4 en op foto 2 lijkt het of de rijder het dak vervormt bij het instappen. Is dit gezichtsbedrog?
George

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Wiljo » di mei 08 2012 8:36 am

Mooie serie! Foto 1 voor mij, volgens mij is de stuurdemontage ten behoeve van snelle rijderswissels tijdens endurance cups, maar correct me if I'm wrong. Vriend van mij had zo'n snap off stuurtje zitten in zijn Honda CRX, gewoon omdat het kon.
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

C-A

Bericht door C-A » di mei 08 2012 10:51 am

Wiljo schreef:Mooie serie! Foto 1 voor mij, volgens mij is de stuurdemontage ten behoeve van snelle rijderswissels tijdens endurance cups, maar correct me if I'm wrong. Vriend van mij had zo'n snap off stuurtje zitten in zijn Honda CRX, gewoon omdat het kon.
om ruimte te geven voor het in en uit stappen .

ik heb het op mijn fiets zitten werk goed :wink2:

by the way mooie serrie weer .

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » di mei 08 2012 2:36 pm

Zoals van je gewend weer een prachtige serie.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » di mei 08 2012 5:44 pm

Dank voor de leuke reacties luitjes.
@george013: Het lijkt inderdaad of het dak vervormd bij het instappen. Precies waar Rob de duim houdt lijkt het in te deuken. Dit is gelukkig niet het geval maar slechts de schaduw van zijn helm. Ik heb meerdere foto's van het instappen en daar zie je het ook,zelfs als hij zijn hand nog niet op het dak heeft. Ik had het zo nog niet bekeken.
Bijna alle raceauto's hebben een stuur dat demontabel is. Of het een GT, prototype of een formuleauto is,maakt niet uit. Dit is idd makkelijker bij een rijderswissel om ruimte te krijgen bij het instappen maar ook de hulpdiensten vinden dit prettig wanneer er bij een crash een coureur in zijn auto zit en hij eruit gehaald moet worden,al dan niet met brancard (of zo'n ding om je rug te stabiliseren -ik weet niet hoe je dat ding noemt- om de rijder er horizontaal uit te krijgen).

@Zelfontspanner: Ik heb ergens foto's van hetzelfde punt maar dan van de andere kant. Dat kan alleen maar tijdens de korte trainingen omdat je tijdens de race aan de verkeerde kant van het circuit bent. Je mist dan de pitstops. Ik moet even kijken maar waarschijnlijk staat daar in de achtergrond een camping, die vlak naast het circuit is. Daar sta ik nu met mijn rug naartoe.

Groeten Roel.

Guy

Bericht door Guy » di mei 08 2012 6:11 pm

Erg mooie serie weer Roel!!

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » di mei 08 2012 7:04 pm

Prachtige serie, echt jou ding, dat zien we steeds weer terug in je series :D

Vrgr
Tiny

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » di mei 08 2012 7:38 pm

Haha, Jettiny.
Ik ben al vanaf het begin(2001) als fotograaf betrokken bij deze raceklasse omdat de variatie aan auto's mij destijds aantrok. Omdat ik al 12 jaar voor de organisatie als fotograaf daar rondloop word ik de hele dag aangesproken door rijders en monteurs. Iedereen kent mij daar. Door de tijd heen heb ik natuurlijk ook veel teams waarvoor ik al enkele jaren de fotografie verzorg, welke gebruikt worden bij persberichten en galleries op hun site. Voor de organisatie verzorg ik ook de gallerie en tevens ook de foto's bij de wedstrijd-en persverslagen meteen na de race. Dat is veel werk maar ben dat nu wel gewend. Vaak worden mijn foto's gebruikt in de programmaboekjes en zelfs op entreekaarten en parkeerkaarten.
Door de hoeveelheid van verschillende auto's,mooie evenementen en de uiteenlopende circuits door Europa vermaak ik me telkens weer. Daarbij duren de races altijd 1 uur en dat 2x per weekend. Omdat er veel deelnemers zijn worden de races opgesplitst en rijden we dus 2x 1uur per dag en op zondag ook. Lekker lang fotograferen en hard werken tijdens de race om zoveel mogelijk variatie te hebben maar idd 'helemaal mijn ding'.

Het nadeel is wel dat ik enorm veel foto's heb en het mij na een evenement nog een paar dagen kost om alles weg te werken.

Groeten Roel.

wopper
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door wopper » di mei 08 2012 7:39 pm

Ja ja weer een mooie serie plaatjes van Zandvoort.
Jamer dat het zover is vanuit hier :frown:
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » di mei 08 2012 7:46 pm

@Wopper: Ja, vanaf jouw is het een stukkie verder rijden. Maar dit jaar zijn we ook twee keer op Spa Francorchamps en nog minstens 1 keer op Circuit Zolder, da's dichterbij. Echt de moeite waard om te komen kijken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”