'Fotograaf bij mist' en 'dochter'

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Eitjebert

'Fotograaf bij mist' en 'dochter'

Bericht door Eitjebert » wo mei 09 2012 11:41 am

Voor het eerst plaats ik foto's op het forum. Dus nog maar even niet in de (technische) foto beoordelings sectie.
Commentaar is echter meer dan welkom.

Afbeelding
Deze fotograaf is geschoten vanaf statief met niet heel veel licht. Gelukkig stond hij ook daardoor goed stil... Hoe krijg je zo een foto nog mooier?

Afbeelding
Mijn dochter is daarintegen (nog) niet goed in stilzitten. Poseren is er niet bij. Eerste 'low key' pogingen met mijn tweedehands sb600 (wireless gebruikt). Aardig resultaat vond ikzelf. Tips? Commentaar?

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: 'Fotograaf bij mist' en 'dochter'

Bericht door JacTrum » wo mei 09 2012 12:50 pm

Commentaar? Voor geen van de twee foto's hoef je je te schamen. Prima begin, dus ga zo door!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » wo mei 09 2012 12:53 pm

Vindt ook dat je dit heel mooi gedaan hebt. 8)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo mei 09 2012 10:56 pm

Welkom op het forum eitjebert. :D
Tja ...., wanneer is een foto perfect ?!
Als jij ze mooi vind ben je al een heel eind.
Er is altijd wel wat voor verbetering vatbaar, iedereen heeft zijn eigen visie.
Wel is het leerzaam om commentaar te krijgen, dan weet je een beetje waar je zit met de ontwikkeling, althans dat is mijn mening.
Naar je foto's nu.
De eerste lijkt mij een beetje te blauw, wellicht heb je de foto's in RAW gemaakt en kun je wat spelen met de witbalans.
Wellicht als je het pipetje op de mist klikt, dat je een beter beeld krijgt van hoe de situatie toen was.
Wel een sfeervolle opname, en hij zou het ook nog eens heel goed kunnen doen in zwartwit.

De tweede foto is geslaagd gezien het feit dat het je eerste opname is.
Een leuke dochter, die mijn inziens wat meer rechts vwb de compositie had mogen zitten.
Maar omdat ze niet stil blijft zitten is het niet echt een ramp dat ze wat te centraal zit.

En tot slot is het raadzaam als je graag commentaar/tips wilt hebben, de exif( opnamegegevens) erbij te vermelden.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik ze ook regelmatig vergeet. :lol: :oops:
Daar kunnen we met z'n allen ook heel veel uithalen.

Vrgr
Tiny

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » do mei 10 2012 1:09 am

En tot slot is het raadzaam als je graag commentaar/tips wilt hebben, de exif( opnamegegevens) erbij te vermelden.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik ze ook regelmatig vergeet.
Daar kunnen we met z'n allen ook heel veel uithalen.

Als ze dat nu eens meer in de gaten houden dan is hier voor iedereen iets uit te leren. :wink2:
EITJEBERT ,Welkom op het forum
Vind ze alle twee goed.
1foto misschien eens om zetten in zw wit denk dat hij dan nog beter tot zijn recht komt
2leuk gedaan die gabbertjes moet je knippen in hun doen en laten vind ik. :|
krijg je de mooiste beelden.
Zorg gewoon dat je toestel klaar ligt dan heb je de mooiste ogenblikken.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Eitjebert

Bericht door Eitjebert » do mei 10 2012 7:56 pm

Bedankt voor de suggesties en complimenten..

Ik heb de fotograaf in de mist omgezet naar ZW en wat gespeeld met de RGB waarden.. Mijn eerste bewerkingen. Dus weet niet of ik dit op de juiste manier heb gedaan. Het ziet er na uitvoering van jullie tips (jullie zijn het eens) inderdaad beter uit.. Ik vraag mij nu bij het plaatsen van de ZW af of het niet mooier is wanneer ik hem iets donkerder maak, of iets meer contrast probeer te photoshoppen.. Zal vast niet moeilijk zijn, ga ik zo nog even proberen..

En wat betreft klaarleggen van je camera... riskant met zulke grijpgrage handjes... goed opletten dat hij hoog ligt..

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan een link naar mijn Picasa album met een paar andere plaatjes van het onderwerp, en alle EXIF gegevens.. hoe krijg ik die handig bij de foto op het forum....: https://picasaweb.google.com/1092132056 ... directlink

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » vr mei 11 2012 12:39 am

Betreffende de exif deze gaan meestal mee kijk eens of er niet is aangevinkt moet worden gebruik deze manier zelden.Als de exifgegevens in de foto staan, worden ze mee geupload, dus als je ze er zelf niet uithaalt, hoef je niks te doen. Als ze bij jouw er niet in staan, heb je ze waarschijnlijk zelf verwijdert door de verkeerde manier van opslaan te kiezen, nl "opslaan voor het web" ipv "opslaan

http://raym.deds.nl/fotos%20verkleinen%20photoshop.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BIJ het programma wat ik gebruik gaan ze altijd mee.
Dat is deze
http://imageshack.us/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » za mei 12 2012 10:14 pm

Wat mij betreft boeien de Exif me hier niet zo, maar gaat het vooral om compositie als je vraagt om verbetering. Foto 1 vind ik wat minder interessant, foto 2 heel leuk en sprankelend met een mooie belichting. Tip: Veel minder zwart rechts, iets minder links en een tikkeltje lager richten zodat het kopje er helemaal op staat.

Eitjebert

Bericht door Eitjebert » za mei 12 2012 11:53 pm

Ja Frankie, heel duidelijk en eens.
dank je voor de waardevolle suggesties. Het is denk ik een kwestie van ervaring dergelijke dingen te zien en mee te nemen in je compositie in het korte tijdsbestek waarin een bewegende peuter stil zit en je kant op kijkt...
Groet E

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”