Ik zit met het volgende probleem.
Heb onlangs een flitsset aangeschaft welke ik wil gebruiken voor portretfotografie. Betret Linkstar 300A. Daarnaast heb ik een SB600.
De SB600 Gebruik ik ernaast om de achtergronden uit te lichten.
Momenteel stuur ik alles aan met de Commanderfunctie van de D80.
Dit gaat niet altijd vlekkeloos. Zo af en toe flitst een van de Linkstars eens niet mee. Om van deze frustratie verlost te zijn wil ik radiotriggers aanschaffen.
Het probleem zit hem met de SB600. Deze heeft geen kabelingang om reguliere triggers te grbuiken welke je in de Linkstar kunt drukken.
Wel zijn er de e-bay triggers. Maar deze kunnen niet op de Flitskoppen van de Linkstar aangesloten worden.
Wie heeft de oplossing? Ik wil af van de Commanderfunctie en wil zowel de flitsset en de SB600 radio aangestuurd met uiteraard een goede synchronisatie.......kan dit?
Gr.
Gerrit
SB600 in combinatie studioflitsset puzzle
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Gerrit,
Ik begrijp jouw omschrijving niet helemaal.
Ik zou het volgende doen:
Op de D80: flits in manual mode, b.v. 1/16 vermogen, eventueel met IR filter ervoor.
Linkstars en SB-600 activeren via de ingebouwde fotocellen, allen manueel ingesteld.
Afgezien van reflecties en richtingsgevoeligheid van de slave-cellen mag dit geen problemen geven.
Let wel op de adviezen uit het SB-600 handboek. o.a. voorflitsen uitschakelen.
Groeten, Gijs Sandberg
Ik begrijp jouw omschrijving niet helemaal.
Ik zou het volgende doen:
Op de D80: flits in manual mode, b.v. 1/16 vermogen, eventueel met IR filter ervoor.
Linkstars en SB-600 activeren via de ingebouwde fotocellen, allen manueel ingesteld.
Afgezien van reflecties en richtingsgevoeligheid van de slave-cellen mag dit geen problemen geven.
Let wel op de adviezen uit het SB-600 handboek. o.a. voorflitsen uitschakelen.
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)