LCD scherm uitzetten

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Vcent

LCD scherm uitzetten

Bericht door Vcent » vr mei 11 2012 4:23 pm

Vanwege een barst in het LCD scherm aan de achterzijde van m'n D80, kan ik dit scherm niet meer gebruiken. Desondanks is het nog wel mogelijk om goede foto's te maken. Omdat ik wil wachten op de opvolger van de D300s blijf ik m'n D80 nog even gebruiken. Is het mogelijk om het LCD scherm volledig uit te schakelen? Zodat ik ook geen "witte weergave" op het LCD scherm krijg als ik een foto heb gemaakt. Kan ik daarnaast nog instellingen wijzigen, door 'm bijvoorbeeld te koppelen met m'n pc?

Alvast bedankt!

groet,

Vcent

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: LCD scherm uitzetten

Bericht door MauritsD » vr mei 11 2012 4:50 pm

Tja, er is een menu-optie om dat uit te zetten, maar het vinden daarvan zonder werkend LCD wordt een uitdaging.
Het is helaas niet mogelijk instellingen via de PC te wijzigen.

Wat je zou kunnen proberen is met de handleiding met menustruktuur ernaast:
1. accu er uit en er in
2. naar menu (hopelijk kom je nu in het bovenste menu en niet in de laatst gebruikte)
3. tellen door menu-items
4. experimenteren

Maar dit lijkt me haast ondoenlijk en enkel geschikt voor een optie die je bijvoorbeeld eenmalig wilt wijzigen en waar je deze moeite voor doet.

succes
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Vcent

Re: LCD scherm uitzetten

Bericht door Vcent » vr mei 11 2012 5:09 pm

Oke. Heb het geprobeerd, maar dat valt tegen.
Wellicht een rare vraag, maar kan iemand met een D80 mij precies zeggen welke knoppen ik achtereenvolgens moet indrukken om het "beeld terugspelen" uit te zetten (pag. 88 handleiding).

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”