Bonte specht

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bonte specht

Bericht door Replay » za mei 12 2012 9:29 pm

Het is weer zover. Na een korte zoektocht was het duidelijk in welke boom de spechten hun intrek hadden genomen.
Vandaag,in de vroege avond, voor de eerste keer er naartoe geweest en een beetje op veilige afstand gebleven, plm. 8 mtr.
Het jong is nog maar een paar dagen oud en wordt gevoerd door beide ouders.
Uiteraard zal ik proberen om dichterbij te komen maar voorlopig zal ik het hier mee moeten doen. Morgenochtend weer kijken en hopelijk staat de zon dan op de goede kant van de boom.
Hierbij alvast een voorproefje en ik zal proberen er steeds weer een nieuwe foto bij te plaatsen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Het mooiste is wanneer het jong uit de nestholte komt om het voer aan te pakken maar daar moet ik nog wel een tijdje op wachten. Uiteraard ga ik voor die ene foto. ( ik heb die overigens een paar jaar geleden ook al gemaakt maar nu moet dat beter).

Groeten Roel.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Bonte specht

Bericht door Frankie » za mei 12 2012 9:46 pm

Gaaf !
Leuk om je ook eens in een heel andere omgeving actief 'te zien'.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » za mei 12 2012 9:56 pm

Ook dit gaat je prima af ,prachtig gedaan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » za mei 12 2012 10:01 pm

Thankx, dit vind ik zo leuk om te doen maar helaas gaat dat niet altijd. Je hebt eigenlijk maar een paar weken per jaar de mogelijkheid om dit te kunnen doen. Mijn volgende race-evenement is pas op 25-27 mei, dus voorlopig kan ik er elke avond naartoe. Nu maar hopen dat net in dat weekend het jong niet uitvliegt. Dat is me al eens overkomen en nu mag dat niet gebeuren. Anders moet dat jong maar gewoon nog een weekje thuis blijven wonen :lol:

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » za mei 12 2012 10:06 pm

Mooie beelden Roel. In foto 3 toch nog een snelheidselement :mryellow:
Ben benieuwd of het lukt om die ene foto te schieten.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

MMo

Bericht door MMo » zo mei 13 2012 1:54 pm

Replay schreef:Het is weer zover. Na een korte zoektocht was het duidelijk in welke boom de spechten hun intrek hadden genomen.
Vandaag,in de vroege avond, voor de eerste keer er naartoe geweest en een beetje op veilige afstand gebleven, plm. 8 mtr.
Het jong is nog maar een paar dagen oud en wordt gevoerd door beide ouders.
Uiteraard zal ik proberen om dichterbij te komen maar voorlopig zal ik het hier mee moeten doen. Morgenochtend weer kijken en hopelijk staat de zon dan op de goede kant van de boom.
Hierbij alvast een voorproefje en ik zal proberen er steeds weer een nieuwe foto bij te plaatsen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Het mooiste is wanneer het jong uit de nestholte komt om het voer aan te pakken maar daar moet ik nog wel een tijdje op wachten. Uiteraard ga ik voor die ene foto. ( ik heb die overigens een paar jaar geleden ook al gemaakt maar nu moet dat beter).

Groeten Roel.
Weet nog dat je verleden jaar ook zeer mooie platen had geschoten van dezelfde specht?

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mei 13 2012 2:06 pm

Dat was in 2010. Helaas was het jong toen uitgevlogen toen ik op Le Mans was. Jammer. Ik houd het in de gaten dit jaar.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”