He? Die snap ik niet? Hoezoe is een nef een tiff? Het is gewoon een NEF, rechtstreeks uit de D700?a vgastel schreef:Hallo goedemorgen
Heb hier een nef blijkt een tiff te zijn.
Kleuren, kleuren?!?
-
CaptainHook
Re: Kleuren, kleuren?!?
- a vgastel
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hij komt als nef op jouw link die je naar mij stuurde heb hem op geslagen en toen was het tiff.
Ogeslagen bij nef is het nef opgeslagen bij jpg is het tiff.
Heb er nog een foto bij gezet jpg en nef in nx2 naast elkaar.
IN NX2 geeft hij nef aan dit is duidelijk te zien
Ogeslagen bij nef is het nef opgeslagen bij jpg is het tiff.
Heb er nog een foto bij gezet jpg en nef in nx2 naast elkaar.
IN NX2 geeft hij nef aan dit is duidelijk te zien
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Jur
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Gewoon de extensie TIF vervangen door NEF zal waarschijnlijk het probleem oplossen.a vgastel schreef:Hij komt als nef op jouw link die je naar mij stuurde heb hem op geslagen en toen was het tiff.
Jur
-
CaptainHook
Een foto maken van het beeldscherm maken bedoel je? Waarom denk je dat het een betere indruk geeft?george013 schreef:CaptainHook,
Toon eens een foto ipv een screendump.
George
-
george013
Ik bedoel geef een link naar een foto, eentje die je met de camera hebt gemaakt. Liefst die foto waar je hier problemen mee hebt. De foto zelf dus.
George
George
-
CaptainHook
Hier staat een origineel NEF file:
http://www.chasa-imago.nl/nikon/DSC_0933.NEF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chasa-imago.nl/nikon/DSC_0933.NEF" onclick="window.open(this.href);return false;
-
CaptainHook
Heb net meer dan een uur met Léon aan de telefoon gezeten. We hebben stap voor stap e.e.a. zitten te vergelijken.
Conclusie (voorlopig): het heeft iets (maar wat precies?) te maken met de verschillende Windows versies en hoe Windows omgaat met color profiling.
Ik gebruik Windows 7 64-bit Ultimate, Léon gebruikt Windows XP.
We maken beiden gebruik van kleur gecalibreerde monitoren.
We gebruiken dezelfde ViewNX, we gebruiken dezelfde CaptureNX. We hebben simultaan settings aangepast, gesaved, en zaken vergeleken. We hebben met dezelfde NEF file (als test) gewerkt. En toch blijven er bij mij verschillen ontstaan tussen weergave binnen programma's die al dan niet gebruik maken van kleurprofielen en daarbuiten. En niet een klein beetje, maar erg fors.
(zoals al in de eerdere screendump duidelijk gemaakt is)
Dus wie gebruikt een soortgelijke opzet onder Windows 7?
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... t-settings" onclick="window.open(this.href);return false;
Want waarschijnlijk hebben die settings er iets mee te maken:

BTW: dit is trouwens wel een 'mooi' iets van deze Nikon club! Dat je zo met elkaar, onder fanatieke Nikon fotografen, over dit soort dingen kunt discussieren! Hulde daarvoor.
Conclusie (voorlopig): het heeft iets (maar wat precies?) te maken met de verschillende Windows versies en hoe Windows omgaat met color profiling.
Ik gebruik Windows 7 64-bit Ultimate, Léon gebruikt Windows XP.
We maken beiden gebruik van kleur gecalibreerde monitoren.
We gebruiken dezelfde ViewNX, we gebruiken dezelfde CaptureNX. We hebben simultaan settings aangepast, gesaved, en zaken vergeleken. We hebben met dezelfde NEF file (als test) gewerkt. En toch blijven er bij mij verschillen ontstaan tussen weergave binnen programma's die al dan niet gebruik maken van kleurprofielen en daarbuiten. En niet een klein beetje, maar erg fors.
(zoals al in de eerdere screendump duidelijk gemaakt is)
Dus wie gebruikt een soortgelijke opzet onder Windows 7?
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... t-settings" onclick="window.open(this.href);return false;
Want waarschijnlijk hebben die settings er iets mee te maken:

BTW: dit is trouwens wel een 'mooi' iets van deze Nikon club! Dat je zo met elkaar, onder fanatieke Nikon fotografen, over dit soort dingen kunt discussieren! Hulde daarvoor.
-
george013
Ik heb hem geopend en twee keer weggeschreven, 1 keer met ICC ingesloten en 1 keer zonder ICC ingesloten.
Daarna geopend zowel in Capture, ViewNx en Irfanview. Ik zie geen verschil, zowel tussen de JPG's als de NEF.
Er vindt wel een in-camerabewerking plaats waarvan het niet duidelijk is of deze meegenomen wordt in de verschillende software.
Kun je ook die foto met die pijpen linken?
George
Daarna geopend zowel in Capture, ViewNx en Irfanview. Ik zie geen verschil, zowel tussen de JPG's als de NEF.
Er vindt wel een in-camerabewerking plaats waarvan het niet duidelijk is of deze meegenomen wordt in de verschillende software.
Kun je ook die foto met die pijpen linken?
George
- a vgastel
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Kijk hier eens lees deze eens.
Hier een foto zoals het bij mij ingesteld staat op windows 7.

Hopelijk heb je hier iets aan.
SORRY NIET GEZIEN.dat het de zelfde was zie het na dat het bericht erop gezet was.
Hier een foto zoals het bij mij ingesteld staat op windows 7.

Hopelijk heb je hier iets aan.
SORRY NIET GEZIEN.dat het de zelfde was zie het na dat het bericht erop gezet was.
Laatst gewijzigd door a vgastel op zo mei 13 2012 1:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
-
CaptainHook
Waarom herhaal je mijn quotes?a vgastel schreef:Kijk hier eens lees deze eens.
-
CaptainHook
Tja, dat zou consistent zijn met de bevindingen die ik had met Léon...george013 schreef:XP.
George
-
george013
In die foto van die afsluiters laat je een goede en een foute weergave zien. Ik gok even, verbeter me maar, in CaptureNx de foute weergave en in ViewNx de juiste weergave van het geel. En het rode draaiwiel wordt een bruin/oranje draaiwiel. Dan moet het verschil toch in een verschillende instelling van die 2 programma's zitten?
George
George