Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Vandaag 13 mei op Papendal op de nagemaakte Olympische baan spannende wedstrijden.
Alise Post maakt in de finale dames een beslissende sprong over drie bulten die haar voorsprong voor de rest van de rit bepaalt.
De heren springen keurig op een rij: _HK12829 by hendgeld, on Flickr
Wowwww,,, die 1e foto, die daar losgaat.. zijn dat meiden? (die gasten hebben ook vaak lang haar)
Maar als het meiden zijn, dan dubbelveel respect!!
Sorry ik lees nu: "haar voorsprong"
Waar komt ze in hemelsnaam vandaan gevlogen.......?!?
Driedubbel zoveel respect... hahaha
Die mw. komt uit de States. Het is echt op dezelfde baan, kort na de start als de snelheid het hoogst is. Ze is wel beter dan de rest want won de finale (en daar kom je alleen na een aantal afvalraces).
De spreker had net gemeld dat er nog geen enkele vrouw de driedubbele bult in één keer had genomen en toen deed zij dit. Of het handig is zo hoog te springen, vraag ik me af want dat kost wel weer snelheid. Maar waarschijnlijk win je die terug bij de landing.
Het is overigens een tamelijk linke sport want twee deelnemers zijn op een brancard afgevoerd met onbekend letsel. Er wil nog wel eens wat misgaan bij het landen na een sprong ...
citaat: "“I was the only one that did it in practice and I hadn’t hit it since,” Post explained. “It was kind of a split decision moment and I needed to do that to get in front and I went for it.”
The jump took Alise out of third or fourth place and moved her to the front, a position she held onto until the finish.
"