ook nog nooit een kaartje in de camera laten zitten.
1 keer een stukken card gehad. kon ik dacht alles weer terughalen met recovery.
Kon kaartje gewoon inruilen voor een nieuwe overigens.
Beschadigde bestanden D3 - Sandisk 16gB
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Beschadigde bestanden D3 - Sandisk 16gB
Ik weet dan niet wat je andere software is, maar formatteren is geen beletsel voor recovery software om bestanden dan terug te halen. Integendeel, daar is recovery software juist voor bedoeld. Over het algemeen haal ik met verschillende software dan ook hetzelfde resultaat. Zij het dat de ene software de bestanden hernoemt, en de andere de originele benamingen in tact laat.Kroontje schreef: Er zijn zoveel manier te bedenken wanneer het fout kan gaan.
.......
Maar met scandisk haal je de beste resultaten.
Gisteren avond nog even wat testjes door lopen met vier verschillend software.
Allen deden niks meer nadat de kaart geformatteerd, behalve die van sandisk. Deze haalde 364 foto's terug.
Bij echt kapotte / corrupte bestanden is het ene softwarepakket wel beter in staat de bestanden te herstellen dan een ander pakket.
Als het niet direct is gelukt om ze met recovery software terug te halen (probeer diverse software), formatteer de kaart dan eens opnieuw, en doe dan alsnog een recovery. Lees ook eens de info in het volgende bericht: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 65#p294665" onclick="window.open(this.href);return false;aflockon schreef: De card heeft nog (net) geen klap met de hamer gehad, da's een goeie, maar eens proberen met de Sandisk-software.
In zijn algemeenheid voor mensen die denken dat een cardreader veiliger is om bestanden over te zetten, en de ander denkt dat een kabeltje aan de camera verbonden met de PC veiliger is. Bedenk dat cardreaders stuk kunnen gaan, alsook kabeltjes en contacten van camera's en PC's waar een kabel aan hangt.
Door de jaren heen heb ikzelf verschillende kapotte cardreaders gehad. Zelf zet ik uitsluitend bestanden over via een cardreader.
Diverse mensen wiens aansluiting via de camera niet meer werkte omdat ze die methode altijd gebruikte en kapot ging, geadviseerd dan maar een cardreader te gebruiken. (Wat dan een prima alternatief is, inplaats van een dure reparatie aan de camera).
Je kunt spullen ook niet gebruiken. Geen foto's maken, nooit bestanden overzetten met kabel of cardreader. Heb je de meeste kans dat de apparatuur de eerste jaren althans nog intact blijft zonder mankementen. Maar op den duur werkt zelfs dat niet meer door corrosie.
Vriendelijke groet, Léon Obers