Mijn vuurdoop

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Mijn vuurdoop

Bericht door Nicole » zo aug 05 2007 5:50 pm

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd of de standen van mijn toestel goed staan en de kleuren en licht goed overkomen.
Hij staat nu nog gewoon op auto stand dus eigenlijk heb ik alleen op het knopje gedrukt. Maar ik zag al in het boekje dat je behoorlijk wat standen hebt ivm zon en licht en kleuren tinten...
Laatst gewijzigd door Nicole op zo aug 05 2007 5:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo aug 05 2007 5:51 pm

Zit er overigens een limiet aan de grote van de foto,s en het aantal dat je mag plaatsen ? Of kun je ergens een eigen gallerie aanmaken ?
Ik zag wel album onderaan staan maar daar kan ik niet in.
NAS Buikpijn

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 05 2007 5:55 pm

foto 2 is wat groot voor op het forum de water druppels vindt ik wel mooi maar qua kleur een beetje flets (wellicht een verkeerde witbalans?)

probeer eens een foto in de M of S stand zelf schiet ik veel in de P stand maar das ook automatisch maar met iets meer vrijheid dan het groene cameraatje stand

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo aug 05 2007 5:59 pm

Ik heb ze gelijk even aangepast, Ik zie nu dat 1 niet helemaal scherp is ..

Ja dat zou kunnen daar heb ik al het een en ander over gelezen alleen dat vel papier moet je dat nu voor de camera houden ? dat is me niet helemaal duidelijk..
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo aug 05 2007 6:20 pm

Ik heb de eerste iets bewerkt(scherper gemaakt) en voor die foto die niet goed van wit balance is Plaats ik deze die is volgens mij wel goed van kleur.

Afbeelding

Afbeelding

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 05 2007 6:53 pm

dit gaat de goede kant op nu nog de wit belans in de nefjes aanpassen met nx en iets meer kleur er in en klaar ben je

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo aug 05 2007 7:30 pm

Als je in RAW fotografeert Nicole, kun je achteraf altijd dingen als witbalans nog aanpassen. Je originele bestand blijft ook intact. Bij aanpassingen in JPEG krijg je altijd te maken met kwaliteitsverlies.

Overigens...foto's op het forum mogen max. 800 pixels zijn aan de langste zijde, daarmee is je vraag ook gelijk beantwoord. :)

Welk programma gebruik je voor je RAW verwerking?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo aug 05 2007 11:01 pm

Eh ik gebruik nog niets voor RAW verwerking..
Ik heb photoshop C2 en paintshoppro op mijn pc staan daar bewerk ik in .jpg en .PNG
Met RAW heb ik nog nooit gewerkt. Maar als de kwaliteit van de foto,s dan blijft is dat idd wel een idd om eens te proberen.
Alleen met grote bestanden word mijn pc wat traag....

Wat is het beste programma om te gebruiken ?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma aug 06 2007 4:16 am

captuer nx werkt goed en het graits picasa 2 van google doet het goed en micirosoft heeft een rawviewer die wekt en natuurlijk picture point van nikon zelf

alfa156

Bericht door alfa156 » ma aug 06 2007 8:02 am

Nicole,
Rawviewer van Microsoft is alleen een viewer, dus kan je hiermee niet je nefbestanden bewerken. CS2 heeft een plugin: Camera Raw. Deze kan je hier http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html downloaden voor de allernieuwste camera's. Voor zover ik weet wordt nef niet ondersteund door Picasa. Uitbreiding van geheugen wil meestal resultaat opleveren vwb fotobewerking.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 11:01 am

Dank je die plugin ga ik gelijk installeren..

alfa156

Bericht door alfa156 » ma aug 06 2007 11:11 am

Nicole,
deze link moet je hebben voor CS2 ipv CS3.
http://www.adobe.com/support/downloads/ ... ftpID=3587
Succes ermee.
Daarna kan je volgens mij updaten via photoshop naar 4.1 maar weet het niet zeker.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma aug 06 2007 11:33 am

Ik kan me vergissen (dat is menselijk nietwaar? :D ), maar volgens mij zit Camera Raw standaard in Photoshop CS2 en hoeft Nicole dit dus niet apart te downloaden.

Ik heb het ook nooit apart gedownload. Als ik rechts klik op een NEF en kies voor openen met CS2, dan opent eerst het Camera Raw venster.

Gewoon uitproberen Nicole :)

alfa156

Bericht door alfa156 » ma aug 06 2007 12:13 pm

@ Riemke,
dit klopt ten dele. Als je de laatste nieuwe camera's hebt worden deze niet ondersteund en dien je dus alsnog die plugin te installeren :wink: .

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma aug 06 2007 12:35 pm

Ze heeft een D70S :) Niet een van de allernieuwste camera's. Wat gaat die ontwikkeling trouwens snel!
Als ze de plugin wel gaat downloaden moet ze sowieso opletten dat ze een versie lager dan 4.0 downloadt. Vanaf versie 4.0 is Camera Raw n.l. niet meer compatible met CS2 maar moet je CS3 alweer hebben.
Ik weet trouwens niet of het wel mogelijk is "oude"versies te downloaden.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”