Bootje

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Jelle

Bootje

Bericht door Jelle » wo mei 16 2012 11:37 pm

Afbeelding

gverhoef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Bootje

Bericht door gverhoef » do mei 17 2012 10:04 am

Welkom Jelle!

Een paar opmerkingen die bij me opkomen, je foto staat tenslotte bij beoordelingen.

Waarom een sluitertijd van 1/2000 s en een diafragma van f/3.8? Het lijkt er op dat je graag een grote lensopening wilde en een beperkte iso en daarom tot 1/2000 bent gekomen. Maar in de foto zie ik weinig aanleiding voor een grote lensopening.en zeker geen reden voor de korte sluitertijd. Is er een reden waarom je de scherptediepte wil beperken en als dat zo is, waarom dan niet een wat ander gezichtspunt, dichter bij het bootje, zodat het bootje ook werkelijk centraal staat en de achtergrond inderdaad onscherp is.
Ik had wel eens willen zien wat een lager gezichtspunt dichter bij de boot zou opleveren, dan krijg je de wolken op de achtergrond en raak je de vuilnisbak, de lantaarnpalen en andere afleidingen kwijt.

Jelle

Re: Bootje

Bericht door Jelle » do mei 17 2012 10:57 am

Bedankt voor je leerzame uitleg!

Mijn aandacht, toen ik de foto maakte, lag bij de neus van het bootje en de hoek van het schuurtje. Het leek me inderdaad leuk de achtergrond onscherp te hebben en de scherpte bij de neus van het bootje en een deel van het schuurtje. Bij een anders gezichtspunt was de foto inderdaad wat rustiger geweest waardoor de scherptediepte beter tot z'n recht komt.

Van het bootje heb ik die dag nog twee andere foto's gemaakt die hebben beide een kortere sluitertijd.
Ik zal deze hieronder plaatsen, is misschien nog wel leuk...

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”