Voor wie hem nog niet in zijn tas heeft zitten..

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Lucas

Bericht door Lucas » ma aug 06 2007 11:22 am

Ik vind die 2 bovenstaande pola-foto's lelijk, zeer onnatuurlijk en over the top. De arena-foto's bewijzen maar weer eens dat je met NX prachtige resultaten kunt bereiken.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma aug 06 2007 11:55 am

Die laatste van skippy vind ik persoonlijk de beroerdste van de 3. (onnatuurlijk blauw en daardoor lelijk)

Die van jeroen S is de beste! Een goed polafilter moet een dergelijke impact hebben dat een surrialistische sfeer ontstaat.

Met kleurstuuringspunten in NX kun je wel e.a. doen maar dat verhelpt niet dat reflecties weggefiltert worden en kleuren verzadigd raken.
Wat mee helpt om het totaalplaatje te maken
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Lucas

Bericht door Lucas » ma aug 06 2007 3:53 pm

SwederD70 schreef:Die laatste van skippy vind ik persoonlijk de beroerdste van de 3. (onnatuurlijk blauw en daardoor lelijk)
hoe is het mogelijk............

mikemix

Bericht door mikemix » ma aug 06 2007 4:44 pm

Idd, te gek voor woorden....

Robin

Bericht door Robin » ma aug 06 2007 6:10 pm

SwederD70 schreef:Die laatste van skippy vind ik persoonlijk de beroerdste van de 3. (onnatuurlijk blauw en daardoor lelijk)
Dat heb ik nu juist met foto 1.

Jammer dat ik niet veel van NX weet en dus ook niet hoe skippy dit gedaan heeft in NX. Toch maar een filtertje kopen en dan hopen op het blauw boven de palmboom in het midden. :lol:

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma aug 06 2007 7:36 pm

Robin schreef:Jammer dat ik niet veel van NX weet en dus ook niet hoe skippy dit gedaan heeft in NX.
Nou dan vertelt Skippy dat toch gewoon, ik heb er geen copyright op :)
Ik heb met NX 4 overlappende kleur sturingspunten in het blauw van de lucht gemaakt en bij elk van deze de helderheid op -25 en de verzadiging op +25 ingesteld.
Werkt heel simpel en snel, na enige oefening kan iedereen dit in nog geen 5 minuten en werkt dus niet alleen met Nef's maar ook met Jpegs.

Groet

Skippy

BUG322

Bericht door BUG322 » ma aug 06 2007 7:43 pm

Hoe is dit nou mogelijk .Tja smaken verschillen en persoonlijk vind ik het mooier met een pola dan met nx. :roll: de door mij geplaatste foto stikt overigens van de artefacten maar ja ik had mijn toestel net een half jaar. het ging om diep blauwe luchten niet om teletubbie blauw :) vergeef mijn spelling dit doe ik op mijn nokia groetjes

Robin

Bericht door Robin » ma aug 06 2007 7:44 pm

overlappende kleur sturingspunten :?

Bedankt Skippy !!
Ik zal me er eens ingaan verdiepen binnenkort. Kom er vast wel uit.
MAar eerst maar eens vakantiefoto's gaan sorteren en uitzoeken :)

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma aug 06 2007 7:56 pm

en daar heeft Robin denk ik bijna een dag taak aan als ik in 8 dagen kreta al 885 schiet hoeveel zijn het er ?

JeroenS

Bericht door JeroenS » ma aug 06 2007 8:24 pm

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, en gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden.....is nl. zo zielig voor die ene vrouw:)

Ik ben niet zo'n heel erge voorstander van na correctie persoonlijk, m'n foto moet acceptabel zijn of weg. Ik gebruik m'n pola filter vaak voor het net iets ophalen van de situatie, maar eigenlijk nog meer voor de foto een stukje terug om een beetje een vakantiefolder achtig plaatje neer te zetten. Het belangrijkste is dan ook het contrast met de schitteringen die je met dat filter elimineer (spelling...wordt ook al beroerder)...
Jeroen

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma aug 06 2007 9:33 pm

Robin schreef:Ik zal me er eens ingaan verdiepen binnenkort. Kom er vast wel uit.
Gewoon doen, het is echt niet moeilijk.

Groet

Skippy

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma aug 06 2007 9:36 pm

BUG322 schreef:het ging om diep blauwe luchten niet om teletubbie blauw :)
:lol: Ach ja smaken verschillen inderdaad en dat is maar goed ook.
Mijn blauw is niet persé beter dan jullie blauw. Wel mooier en natuurlijker :wink:

Groet

Skippy

alfa156

Bericht door alfa156 » ma aug 06 2007 10:35 pm

Mag ik hier even op inhaken. Deze is met een Nikon Polafilter gemaakt. Ik vind de kleuren best natuurlijk.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » ma aug 06 2007 10:40 pm

:shock:

Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk :lol:

Erg mooie foto Jan !!!
Ik zie dat je erg goed overweg kan met je nieuwe aanschaf 8)

Ga je nog foto's posten van je vakantie of heb ik ze gemist ? :oops:

alfa156

Bericht door alfa156 » ma aug 06 2007 10:48 pm

@ Robin,
over mijn vakantiefoto's ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil ze eerst nog eens door de fotosjop-mangel halen. De meeste foto's zijn nagenoeg onbewerkt en in jpg geschoten. Ik heb inmiddels wel door dat je met wat intensiever fotosjoppen je de boel aardig kan ophalen. Dus wellicht dat ik binnenkort nog eens wat plaats. Maar ze staan ook voor een gedeelte op mijn site (maar dat wist je al) :wink: .

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”