Autocross Nijkerk Hemelvaartsdag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Autocross Nijkerk Hemelvaartsdag

Bericht door plincky » zo mei 20 2012 9:11 pm

Hoi allemaal,

Hier nog wat auto's.
Was met mijn zoontje(2j) even gaan kijken bij de autocross in Nijkerk op hemelvaartsdag.
Hellaas niet het beste plekje kunnen bemachtigen omdat ik heel erg erop moest letten dat de kleine niet de baan op rende. Ook bij de start moest ik een "safe" plekje zoeken.
Was wel jammer en had graag wat meer willen experimenteren met sluitertijd en diafragma. Had bij deze foto's liever een langere sluitertijd gebruikt achteraf. Had niet veel tijd om te kijken hoe het resultaat was tussendoor. Toch nog maar eens naar een cross/rally en dan maar in mijn eentje gaan......... (wel ff oppas regelen :mryellow: )

(Ps. welke code moest je ookalweer veranderen in die piccasa code voor de exif data? was er eentje die je in 1 of 0 moest veranderen toch om exif data tre laten zien? kan het niet meer vinden in het forum, iemand een linkje?)

Foto_1
Afbeelding

Foto_2
Afbeelding

Foto_3
Afbeelding

Foto_4
Afbeelding

Foto_5
Afbeelding

Foto_6
Afbeelding

Foto_7
Afbeelding

Foto_8
Afbeelding

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Autocross Nijkerk Hemelvaartsdag

Bericht door Replay » zo mei 20 2012 10:00 pm

Zoals je zelf al aangeeft, de sluitertijden mogen wel naar beneden. Toch zijn ze niet slecht. Ik heb veel slechtere gezien en die noemen zich dan 'autocrossfotograaf'.
Volgende keer idd alleen gaan en dan kan je meer aandacht aan de fotografie geven i.p.v. op je zoontje te letten.
Op 3 juni is er een NK in Langeveen. Dat is echt spectaculair en heel gaaf om te fotograferen.

Groeten Roel.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo mei 20 2012 10:14 pm

Dank je voor de tip Roel. Zet het in mijn agenda, nu ff kijken of mijn vriendin er blij mee is :D
Maar vond het wel grappig om te doen. Merkte wel dat ik misschien el wat lengte tekort kom. gelukkig kan ik met mijn 7000 wel wat croppen.
Als ik een keer je lenzen moet dragen als je een dagje op pad bent moet je het maar zeggen! :mrgreen: kan ik het van de meester leren :oohh:

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mei 20 2012 10:20 pm

Hahaha, ik krijg het hele jaar door aanbiedingen van 'lenzendragers, tassenslepers,bodyvasthouders en schoenenpoetsers. Maar een NK is wel wat anders en gaat vele malen harder. Vanuit het publiek kan je ook fotograferen maar dan sta je wel iets verder van de baan dan waar ik sta. En typisch iets voor mij: ik ben één van de weinigen die aan de buitenkant van een bocht gaat staan. Levert wel fraaie foto's op. Ik ben er ook op 3 juni. Weet alleen niet wat voor baan het is. Klei of zand.
Ohja, op 31 juni en 1 juli is er een EK in Tsjechië. Maar dat is wat verder weg maar belooft wel een spectakel te worden.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo mei 20 2012 10:26 pm

Ok! draag ik daar je lenzen wel... :mryellow: hoe laat gaan we?
Nou buitenkant van de bocht........ ik wil mijn zoontjes wel zien opgroeien...lol. Het is hobby en geen werk voor mij :wink:
Ik ga misschien er toch wel even kijken. Ik ga nooit meer alleen op stap met mijn camera. Misschien wel eens goed.

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo mei 20 2012 10:45 pm

Buitenkant is mooier i.v.m. de andere deelnemers die dan in de achtergrond rijden. Geeft een echt wedstrijdbeeld weer. De bochten zijn vrij breed en wanneer er iets mis gaat dan heb je dat heel vlug in de gaten. Bij karting is dat wel wat anders en gaat veel sneller. Daar moet je oren en ogen op je rug hebben. Volgens mij ligt Langeveen niet ver van Nijkerk, dus is het de moeite waard.(als het mooi weer is natuurlijk).

Probeer je sluitertijden wat lager te houden. Wanneer je nog snelheid mee wil geven en de wielen zijn daarbij zichtbaar is een sluitertijd van 1/200 een aanbeveling. Let wel, dit hangt ook een beetje af van het soort wiel. Een wiel met veel spaken zal eerder snelheid weergeven dan een wiel met weinig spaken. Bij panning kan je ook met 1/200 werken maar om nog meer dimensie aan je foto te geven zal je nog lager moeten gaan, b.v. 1/125 of nog lager. De kans op missers wordt dan wel steeds groter maar het resultaat van de goede foto mag er dan ook zijn. Wanneer je b.v. frontaal schiet dan voldoet een sluitertijd van 1/320 of t/m 1/500 al. Je hebt dan toch nog wel actie omdat het zand opspat. Gewoon even proberen en als je eenmaal de slag te pakken hebt dan gaat het verder vanzelf.
Ik ga meestal niet hoger dan 1/320,1/400.

Op mijn site staan genoeg voorbeelden.
http://www.photoreplay.nl/?id=5&y=2011& ... 0Nassau&l=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.photoreplay.nl/?id=5&y=2011& ... 0Ruurlo&l=" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier op het forum ook overigens.

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » ma mei 21 2012 8:19 am

@Pincky

Nu moet je nog zorgen voor een correcte S-code, anders werkt het nog niet

Dit staat er nu: met de foute S=code kan ook een ander cijfer zijn

Voorbeeld van een willekeurige URL
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-rTfm_t9yRRs/T0eiFndTXjI/AAAAAAAADIc/rcW-lxErTIQ/s800/Jan+en+Cor+Belleme+%2826%29.jpg[/img]

Dit moet het worden de juiste s=code (onderstreeptaangegeven)

img]https://lh4.googleusercontent.com/-rTfm_t9yRRs/T0eiFndTXjI/AAAAAAAADIc/rcW-lxErTIQ/s0/Jan+en+Cor+Belleme+%2826%29.jpg[/img]

Dit is een klein stukje uit een instructie die ik gemaakt heb.

Succes
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”