Mijn graphire4 is door mijn dochter ingepikt dus ben ik toe een een nieuwe. Nu zit ik te twijfelen tussen de bamboo fun pen & touch M of de intuos5 S. Beide passen in mijn budget. Het verschil is dat de werk oppervlakte van de Bamboo groter is (217x137 voor de Bamboo tegen 157x98 voor de intous5) maar de intous5 is weer preciezer in het werken met een hogere resolutie en een gevoeligere pen.
Ik gebruik de tablet voor het bewerken van mijn foto's zoals het selecteren, retoucheren ed. En niet voor het maken van tekeningen ed. Dus in theorie is die hoger resolutie niet echt nodig maar de graphire4 die ik al jaren gebruik heeft dezelfde oppervlakte als de Intous5 en ik ben er nog steeds heel tevreden mee. Het prijsverschil is 20 euro. Een Intous5 M (dezelfde werkoppervlakte als de Bamboo) is 150 euro duurder en valt dus buiten mijn budget.
Waarvoor zouden jullie kiezen, meer werk oppervlakte of een technisch betere tablet?
Wacom tablet
- RvDam
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wacom tablet
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
- R.Zaaijer
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Wacom tablet
Ik gebruik zelf de bamboo voor het bewerken van mijn foto's en ben eigenlijk nog niet tegen beperkingen aangelopen. Ik heb zelf nog nooit met een intous5 gewerkt ik kan je dus niet vertellen hoe het verschil is.
D3100 / Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) / Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G / Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM / SB-400
Ik gebruik ook de Bamboo Pen & Touch medium. Ik heb om zijn formaat hier voor gekozen. Ook ik heb nooit het idee iets te kort te komen.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb de Small versie van de Pen en Touch en ben zeer tevreden. Voor foto's bewerken en ruim voldoende wat mij betreft voor een leuke prijs.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/
http://www.flickr.com/photos/co-axial/
- RvDam
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wacom tablet
Bedank, het wordt dan toch een Bamboo Fun & Touch M. Nu alleen nog bedenken of die 40,- extra het waard is om het draadloos te maken.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Dat kan altijd nog
neus wel even rond waar je hem koopt. Hier was hij bij de ene MM €199,00 en de andere MM €169,00 wellicht heeft KE ze zelfs met NCN korting? USB kabeltje dat er bij zit is wel wat kort en stug.

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik vind het een beetje vreemde gedachtengang om dan nu voor een Bamboo te kiezen. Intous5 heeft hetzelfde oppervlak als de graphire4 waar je heel tevreden over was. Dus dat is dan meteen vertrouwd. Waarom zou je dan overstappen naar een andere afmeting?RvDam schreef:Mijn graphire4 is door mijn dochter ingepikt dus ben ik toe een een nieuwe....
......de intous5 is weer preciezer in het werken met een hogere resolutie en een gevoeligere pen.
Ik gebruik de tablet voor het bewerken van mijn foto's zoals het selecteren, retoucheren ed.
Dus in theorie is die hoger resolutie niet echt nodig maar de graphire4 die ik al jaren gebruik heeft dezelfde oppervlakte als de Intous5 en ik ben er nog steeds heel tevreden mee.
Dat je geen profijt zou hebben van de hogere resolutie en een meer gevoelige pen, verbaast me met bewerkingen als selecteren en retoucheren. Juist die taken waar je IMO daar juist wel profijt van hebt. Als een pen gevoeliger is, reageert die beter op de drukgevoeligheid bij tools als penselen. Met de hand getrokken selecties kun je meer secuur maken bij een hogere resolutie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Even voor de duidelijkheid:
Pen & Touch = S
Fun Pen & Touch = M
Andere afmetingen bestaan er in de huidige Bamboo serie niet meer.
Ik heb zelf een paar weken de Pen & Touch, om een beetje te proberen, als het bevalt komt er over een tijdje een Intuos 5M.
Ik merk toch wel dat de S wat te klein is voor het werk wat ik doe, het werkt wel precies, maar als ik hem wat uren gebruik, merk ik toch dat ik wat weinig beweeg en wat last van mijn pols krijg.
Pen & Touch = S
Fun Pen & Touch = M
Andere afmetingen bestaan er in de huidige Bamboo serie niet meer.
Ik heb zelf een paar weken de Pen & Touch, om een beetje te proberen, als het bevalt komt er over een tijdje een Intuos 5M.
Ik merk toch wel dat de S wat te klein is voor het werk wat ik doe, het werkt wel precies, maar als ik hem wat uren gebruik, merk ik toch dat ik wat weinig beweeg en wat last van mijn pols krijg.