Meike MB-D10 grip voor D700?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Bert1964

Re: Meike MB-D10 grip voor D700?

Bericht door Bert1964 » zo mei 20 2012 9:42 am

Patrick schreef:Maar dan nog. Ik zie de grip als zo'n belangrijk deel van de camera dat ik er meer voor betaald zou hebben indien nodig. Ik snap niet helemaal het probleem dat je bij een camera van bijna 2000 Euro geen grip zou willen betalen die de kwaliteit heeft van de body zelf. Imitaties vallen mij altijd tegen als ik ze voel...
In tijden van economische crisis, is elke 100 euro er één... Ik bespaar nu liever op een grip om dat geld te kunnen sparen voor mooi glas...
Niet iedereen heeft het geld, of heeft zoveel geld voor zijn hobby over, zoals jij blijkbaar hebt. Snap je dat wel?

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » zo mei 20 2012 10:00 am

En als de grip nu problemen geeft na een maand 8 of na een jaar.
Dat de functies niet goed werken dan is goed koop duur koop.
Maar ja dat iedereen doet wat hij zelf wil of hoe hij het besteed is ieders goed recht.
Het geld gaat toch weer op aan andere dingen en die economie die gaat door .
Vergeet een ding nooit leef de dag die komt maar een keer.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 20 2012 1:32 pm

Bert1964 schreef:In tijden van economische crisis, is elke 100 euro er één... Ik bespaar nu liever op een grip om dat geld te kunnen sparen voor mooi glas...
Niet iedereen heeft het geld, of heeft zoveel geld voor zijn hobby over, zoals jij blijkbaar hebt. Snap je dat wel?
Zeker. Ik heb geen geldboom hoor. Ik koop dan ook bijna alles altijd tweedehands.

Maar de grip kost ca. 10% van de body. Het gaat natuurlijk om een serieus bedrag, maar je geeft toch al veel geld uit, zeker bij een D700. En dan heb ik het nog niet eens over de objectieven en accessoires. Een objectief van 200 Euro kopen een hoop mensen zonder erover na te denken, maar bij een grip werkt dat blijkbaar anders. En dat terwijl ik de grip vrijwel 100% van de tijd gebruik en geen van mijn objectieven meer dan 50% van de tijd op m'n camera zit, de meesten niet meer dan 10%.

Daarnaast nog het feit dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn. Zelfs als het op zich goed functioneert, het voelt en werkt veelal niet zo comfortabel en betrouwbaar als het origineel.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » zo mei 20 2012 2:14 pm

Patrick schreef:Maar de grip kost ca. 10% van de body. Het gaat natuurlijk om een serieus bedrag, maar je geeft toch al veel geld uit, zeker bij een D700. En dan heb ik het nog niet eens over de objectieven en accessoires. Een objectief van 200 Euro kopen een hoop mensen zonder erover na te denken, maar bij een grip werkt dat blijkbaar anders. En dat terwijl ik de grip vrijwel 100% van de tijd gebruik en geen van mijn objectieven meer dan 50% van de tijd op m'n camera zit, de meesten niet meer dan 10%.

Daarnaast nog het feit dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn. Zelfs als het op zich goed functioneert, het voelt en werkt veelal niet zo comfortabel en betrouwbaar als het origineel.
Ik zag laatst eenzelfde denkrichting over statieven. Een serieuze docent in natuurfotografie had eens voorgerekend wat het "gemiddelde" pad van zijn leerlingen was, en wat het "in een keer goed kopen" pad was. De mensen die goedkoop dachten te kopen die waren aanzienlijk duurder uit. Wat zag je namelijk: men begon met een wiebeltiefje met een wiebelkopje, daarna was die kop te zwak en kocht men een matige kop (als in net aan de marge voor de lenzen) om vervolgens weer het wiebeltiefje te moeten vervangen voor een matig driepootje. Daarna herhaalde het zich om te "upgraden" naar een serieus statief met een goede kop. Men geeft dan in totaal zo'n $500 onnodig uit, omdat men denkt $200 te besparen. Maar intussen staat er wel $6000 aan apparatuur bovenop....

Jaap

Bert1964

Bericht door Bert1964 » zo mei 20 2012 4:06 pm

De discussie verloopt niet helemaal zoals ik gehoopt had...
Ik weet dat het origineel meestal het beste is, zeker in de fotografie. Maar een grip...

Ik ben vooral geïnteresseerd in ervaringen (positief en negatief) van anderen over het gebruik van een kloon. Op basis van die ervaringen, kan ik beslissen of ik voor het origineel ga, of een kloon.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door jan » zo mei 20 2012 4:25 pm

Bert1964,

Ik kan je alleen de ervaring geven met een Linkdelight, naamloze, kloon en dan ook nog i.c.m. de D7000.
Hij heeft het 3/4 jaar volgehouden. De storing was dat hij de accu's niet herkende. Zie mijn draadje http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=39606.
Het heeft niet veel gekost dit experiment en heb er wel een lekkere dikke accu aan overgehouden. Maar uiteindelijk besloten toch met een origineel verder te gaan.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Johnnie_D5100

Bericht door Johnnie_D5100 » zo mei 20 2012 4:34 pm

Die van mij werkt goed met twee accu's, zonder vreemde storingen of meldingen, de onspanskop op de grip werkt goed evenals de draadloze afstandsbediening. Het nadeel van deze kloon is dat het klepje waarachter de accu's zitten een beetje rammelt, en als je hem eenmaal in je handen hebt, zou je de waarde zeker niet hoger schatten dan een 1,50 euro :shock: , want deze grip voelt erg goedkoop aan en in tegenstelling tot de foto eerder in dit topic, ziet de grip er exact hetzelfde uit als de Meike en de Phottix.

Hoe lang hij meegaat moet nog blijken :D :wink:

Mvg J

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » ma mei 21 2012 3:09 pm

Ik denk: als je heel erg gehecht bent aan de bouwkwaliteit van de D700.. En dat ben je waarschijnlijk, ander zou je ook met een Canon kunnen werken, kun je beter een originele kopen. Nu moet ik zeggen dat ik met mijn vorige originele D200 grip niet zulke goeie ervaringen heb gehad. Maar met een imitatie grip op de D40 ook niet..

Ik hoor over de MB-D10 alleen maar goeie verhalen. Ik heb hem zelf nog niet, maar er is geen haar op m'n hoofd die denkt aan een imitatiegrip..

Bert1964

Bericht door Bert1964 » za mei 26 2012 3:54 pm

Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties.
Ik heb (via het forum) een 2e hands Nikon MB-D10 kloon gekocht. Deze functioneert prima!
Een grip heeft tenslotte geen invloed op de fotokwaliteit... :wink:

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”