John Jansen schreef:Er is op dit moment DOOR internet in een winkel niet veel te verdienen,de verkoop advies prijzen worden vrijwel nooit meer gehaald. De verdiensten op fotoapparatuur is niet in verhouding met vroeger, toen de vakman nog veelal als kleine zelfstandige werkzaam was. Deze is vrijwel uit het straatbeeld verdwenen en door de grote winkelketens naar de filistijnen geholpen. De grootste hause in de digitale fotografie verkopen is voorbij en je ziet dat ook bij bedrijven zoals konijn het moeilijker wordt. Laatst was ik daar en een verkoper waar ik altijd fijn door geholpen wordt, vertelde mij dat het bedrijf moest inkrimpen met personeel en dat de omzet van de hoogtijdagen met 60 % was afgenomen,in de begin tijd werkten zij met 16 man personeel en konden het niet aan,nu met 4 man zitten ze soms duimen te draaien. internet is een mooi medium maar maakt ook een hoop stuk en wat is er nu leuker de beleving van het kopen in een winkel of achter je beeldscherm,ik vind het eerste . Misschien wel omdat ik zelf een winkel run en omdat ik weet hoe verdomde moeilijk het is om als detaillist je kop boven water te moeten houden, want de huur van een pand de beveiliging je verzekeringen het personeel,het moet allemaal betaald worden door de baas, die het risico en de verantwoording van het bedrijf op zich neemt en die heus niet altijd in porches rijd maar wel vaak nachten wakker ligt hoe het verder moet.
Ik kom graag bij konijnenberg van mij mag deze winkel duurder zijn dan bv een MM want dat heeft niets met een VAKZAAK te maken,dat zijn prijs vechters die alles kapot maken.
John je hebt helemaal gelijk. Het loopt behoorlijk scheef.
Zoonlief, in een andere branche, ging ook op de fles door de komst van een paar nieuwe prijsvechters bij hem in de buurt.
Men kwam bij hem voor advies en kocht vervolgens bij de prijsvechter.
Evengoed kocht ik mijn D700, tijdens een van hun BTW actie's, bij MM.
Thuis gekomen bleek dat de doos al een keer open was geweest en er met de camera gefröbeld was.
O, jee, daar gaan we, dacht ik. Bij zo'n dozenschuiver, service tot aan de deur.
Direct gebeld met MM, dezelfde dag terug bij de firma. Mijn nieuwe aanwinst werd deze direct omgewisseld voor een maagdelijke D700.
Samen met een verkoper, bij een kop koffie, alles nog nagekeken ter plaatse.
Bon aangepast, en zeer tevreden en opgelucht op huis aan.
Eerlijk gezegd had ik van MM een dergelijk handelen niet verwacht.
Voor deskundig advies moet je daar niet zijn, voor vele euro's voordeel, en (in dit geval) goede service wel.