CaptainHook schreef:Ik kreeg ook een keurig mailtje van Nikon Support:
En dit is dus zo iets! (n.a.v. het foto konijn verhaal).
Ik krijg dit rechtstreeks van de fabrikant/importeur. NIET van de zaak waar ik mijn D700 gekocht heb...
Dus waar zit nou die 'service' van de lokale (vak)handel?
1. Dit is m.i. ook niet de taak van de verkopende partij maar van de producent. Die houdt bovendien de centrale registratie bij MITS je je product registreert (wat ook nodig is voor de Nikon garantie). Het is dus ook logisch dat Nikon dit doet en niet de vakhandels, Nikons registratie is waarschijnlijk veel completer (in tegenstelling tot veel fotovakhandels, die vaak niet eens de adresgegevens van de klant hebben, of in ieder geval niet hun E-mail). En het is ook gen verplichting tenzij er een (gevaarlijk) defect is aan je apparaat (Denk aan de serie foute accu's van Nikon). En dan nog is het aan de producent.
2. Er zijn zaken die dit soort zaken wel communiceren, maar die doen dat tegenwoordig vaak via de sociale media (facebook/twitter) en niet meer per E-mail. Toevallig: Konijn facebookte al heel snel over de defecte Nikon accu's. Daar hoorde ik er voor het eerst over, via konijn via facebook.
Als ik even heel eerlijk mag zijn, ik vind je verwachting m.b.t. de service van de vakhandels niet helemaal reeël.