Mijn vuurdoop

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
GdP

Bericht door GdP » ma aug 06 2007 1:56 pm

De tweede foto is echt nog zo gek niet.

Het is alleen jammer dat er op het verkeerde punt is scherp gesteld.
Want ik krijg de indruk dat dit net achter de bloem valt.
Na een paar kleine bewerkingen:

Afbeelding

Gerrit

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 2:01 pm

Gelukt !!!!!!!!!! in Photoshop Cs2.. In paintshoppro lukt het niet.
Wel met plugin in Photoshop. Mooi,en hij is niet traag.
Bedankt voor alle hulp. Fijn dat jullie hier zo hulpzaam zijn!
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 2:04 pm

Ow dank je voor het bewerken.. Ja het scherp stellen op een punt is nog iets wat ik moet oefenen tijdens het fotos maken moet ik daar zeker op gaan letten. Ik was al bezig handmatig in te stellen maar dat moet ik echt goed doorlezen want nu is het beeld zwart dus heb ik het verkeerd ingesteld. Kreeg het even benauwd en dacht dat ik geen foto,s meer kon maken.. pff best nog wel moeilijk. Gister wilde ik in het bos de zonnestralen fotograferen zonder flits.Maar ik krijg de flits niet uit op de automatische stand. De beschrijfsaanwijzing nog maar eens goed er op na zoeken...

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 2:36 pm

Ik heb ook even de spullen geinstaleerd en dan installeerd hij automatische de plugin in photoshop.stom van mij.
Ik dacht dat hoeft niet want ik gebruik altijd photoshop en paintshoppro. En uploaden via wizard camera,s. :oops:
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 9:10 pm

Toch nog even een vraagje. Vandaag wezen fotograferen samen met een vriendin.. Nu had zij een mooie lens en kon alles inzoomen.
En ik dus eingelijk niets. Alleen de fotos van dichtbij waren mooi. Van veraf zag je bijna niets. Nu vraag ik mij af als ik meer na mij toe wil halen met een andere lens. Wat voor lens zou dan voor de D70s het beste zijn ? (en als het even kan betaalbaar)
NAS Buikpijn

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma aug 06 2007 9:18 pm

Dit is nog eens een moeilijke vraag!

Wat wil je precies? Je kunt de wereld aan lenzen kopen en toch nog niet tevreden zijn.....

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GdP

Bericht door GdP » ma aug 06 2007 9:19 pm

Nicole schreef:Toch nog even een vraagje. Vandaag wezen fotograferen samen met een vriendin.. Nu had zij een mooie lens en kon alles inzoomen.
En ik dus eingelijk niets. Alleen de fotos van dichtbij waren mooi. Van veraf zag je bijna niets. Nu vraag ik mij af als ik meer na mij toe wil halen met een andere lens. Wat voor lens zou dan voor de D70s het beste zijn ? (en als het even kan betaalbaar)
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=18933

Gerrit

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma aug 06 2007 9:20 pm

Welke lens heb je nu op je D70s zitten? De 18-70?

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 9:48 pm

Ja ik heb nu een 18-70 en ik zou wat meer willen inzoomen bv.. vogens dichtbij halen of vlinders. Die anders van je wegrennen als je dichtbij komt.. en wel scherp..
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 9:49 pm

Dank je Gerrit. Nog even sparen zie ik....
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 06 2007 11:01 pm

Wat zou jij adviseren Cees ?

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=3018

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=18933

wat is het verschil van deze en die andere behalve het geld?
NAS Buikpijn

GdP

Bericht door GdP » ma aug 06 2007 11:20 pm

De eerste is zeer goedkoop, maar ook heel gammel. En niet scherp! En om bewegingontscherpte te voorkomen moet er al snel op statief gewerkt worden.

De duurdere heeft daar een VR systeem voor, waardoor veel langer uit de hand kan worden gefotografeerd. Bovendien is deze lens veel scherper!

Gerrit

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma aug 06 2007 11:25 pm

Hoi Nicole,

Het dure objectief is vrij nieuw. Deze heeft Vibratie Reductie (VR) wat inhoudt dat je een langzamere sluitertijd kan gebruiken op grote zoomstand. Hiermee voorkom je bewegingsonscherpte. Het andere objectief is geen slechte maar kwalitatief minder dan de nieuwe. Deze heeft alleen geen VR en dus is gebruik van een statief, driepoot of éénpoot eigenlijk noodzakelijk. Met mijn 80-200 merk ik dat ook. Dus jun je de centen missen ga voor de dure. Je kan natuurlijk ook eerst de goedkope nemen en er een éénpoot statief bij kopen. Die zijn niet zo heel duur. Je kan dan kijken of het je bevalt en evt. later voor een duurder objectief gaan als dat nodig is. Misschien is de vogelshow eind augustus wat voor je. Daar is Nikon aanwezig en kan je producten proberen.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Aart
Forumlid
Forumlid

Bericht door Aart » ma aug 06 2007 11:39 pm

Deze 2 foto's zijn met de 70 - 300 vr versie gemaakt.

Foto1
Afbeelding

Foto 2

Afbeelding

Ik kan de vr nu al niet meer missen.
Ik heb hem nu 2,5 maand in mijn bezit.

aart

Maerlant

Bericht door Maerlant » ma aug 06 2007 11:49 pm

Hoi Nicole,

Ik denk dat je eerst even gewoon lekker aan de slag moet gaan met wat je hebt. Je hebt een nieuwe camera, nieuwe lenzen (objectieven), en je moet dit ook nog eens met PS gaan 'managen'.

Je hebt nu de 18-70 met een body die je in staat stellen om de meeste onderwerpen vast te leggen, zoals je zelf schreef. Ga hier een lekker een half jaar mee los, koop een flitser en een statief. En dan misschien een nieuw objectief.

Als je eenmaal met wat je tot je beschiking hebt een goed resultaat haalt, dan weet je pas echt wat je echt nodig hebt.

Groet

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”