Op dit moment heb ik een Nikon D50 met een Nikkor 28-80 lens, maar ik wil wat meer zoom EN een macrostand... Ik ben uitgekomen op een Tamron 70-300 mm maar verder kwam ik niet. Ik vraag me nl. de hele tijd af wat die andere tekens op de lens willen zeggen: f/4.0-5.6 Di LD Nikon AF-D bijvoorbeeld... En via MP kan ik deze lens aanschaffen:
http://link.marktplaats.nl/560721017 maar de verkoper zei dat er inmiddels ook een nieuwere lens uit zou zijn die misschien beter bij mijn camera zou passen. Hij had het over deze lens: Tamron 70-300 LD (2000 versie / NIET de DI versie, vind ik raar want ik kan geen 1 lens vinden met alleen LD in de productnaam...) maar ik heb zoveel verstand van camera's (ahem) dat ik er eigenlijk niet uit kan komen welke lens hij nu bedoelt

.
Wat ik met mijn camera wil doen:
Zeer scherpe actiefoto's (voor zover ik dat kan doen met de D50),
'Hardcore' macrofoto's,
Verder moet de lens snel scherp kunnen stellen, binnen mijn budget zijn (max. 190/200 euro) en het liefste VC/VR/beeldstabilisatie. Zou de lens uit de link goed zijn? Ik zou deze kunnen krijgen voor 80 euro. Hulp bij het zoeken van de perfecte lens wordt zeer gewaardeerd

.