Mijn eerste Macro foto`s

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rbruinsma

Mijn eerste Macro foto`s

Bericht door rbruinsma » ma aug 06 2007 10:00 pm

Hallo,

De foto`s zijn gemaakt met een d40X en een TAMRON SP 90mm f/2.5 FAST MC MACRO LENS. Het zijn mijn eerste Macro foto`s en heb de lens pas gekocht. :)
Graag opbouwende kritiek wat beter kan en waar ik de volgende keer om moet denken.

Ronald

foto1:
Afbeelding

foto2:
Afbeelding

foto3:
Afbeelding

foto4:
Afbeelding

foto5:
Afbeelding

foto6:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door rbruinsma op ma aug 06 2007 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Bericht door GdP » ma aug 06 2007 10:08 pm

Hallo Ronald,

Voor ons gemak is het beter dat je de foto's een nummer geeft.

Met vr. gr.,

Gerrit

rbruinsma

Bericht door rbruinsma » ma aug 06 2007 10:39 pm

GdP schreef:Hallo Ronald,

Voor ons gemak is het beter dat je de foto's een nummer geeft.

Met vr. gr.,

Gerrit
Hoi Gerrit,

Nummers staan erbij.

Gr,

Ronald

GdP

Bericht door GdP » ma aug 06 2007 11:10 pm

Om voldoende dieptescherpte te krijgen moet het diafragma flink dicht gedraaid worden.
Bv. f/11. Bij foto 1 en 4 is dat goed te zien.

En wel werken op statief! Volgens mij is er te veel sprake van onscherpte door beweging.

De onderwerpen zijn leuk gekozen, behalve de spin. Ik houd helemaal niet van spinnen. :(

Met vr. gr.,

Gerrit

rbruinsma

Bericht door rbruinsma » ma aug 06 2007 11:38 pm

GdP schreef:Om voldoende dieptescherpte te krijgen moet het diafragma flink dicht gedraaid worden.
Bv. f/11. Bij foto 1 en 4 is dat goed te zien.

En wel werken op statief! Volgens mij is er te veel sprake van onscherpte door beweging.

De onderwerpen zijn leuk gekozen, behalve de spin. Ik houd helemaal niet van spinnen. :(

Met vr. gr.,

Gerrit
Foto 4 & 5 zijn met statief gemaakt. Diafragma zal ik de volgende keer in de gaten houden. Wat betreft de spin, dat was een makkelijk slachtoffer want hij zat mooi stil :lol: Ik heb mij nog niet aan bewegende diertjes gewaagd.

Ronald

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”