graag een oordeel over deze foto's
-
Marja
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
graag een oordeel over deze foto's
Bij deze wlide ik jullie 2 foto's laten zien om te kijken of ik het juist hebt gedaan of dat ik het moet verbeteren.
1
1https://lh3.googleusercontent.com/-0TkLaPGp73k/T7dCoDNf9AI/AAAAAAAAAAk/_WU8QUDGmpM/s144/beertje%2520in%2520raam.jpg
2
https://lh5.googleusercontent.com/-KQSk ... lijnen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
gaarne jullie mening
1
1https://lh3.googleusercontent.com/-0TkLaPGp73k/T7dCoDNf9AI/AAAAAAAAAAk/_WU8QUDGmpM/s144/beertje%2520in%2520raam.jpg
2
https://lh5.googleusercontent.com/-KQSk ... lijnen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
gaarne jullie mening
-
NynkeD50
Re: graag een oordeel over deze foto's
Klopt het dat de eerste foto heel klein is? Voor zover ik kan zien is het een teddybeer die in een raamkozijn zit. Op zich een leuke foto qua licht (voor zover ik kan zien
), maar persoonlijk is er niks in de foto dat mij 'raakt'. Het idee van de beer aan de buitenkant is leuk, maar wat de extra waarde ervan ontgaat me
.
Foto twee vind ik leuker en een stuk aparter. Je moet echt even goed kijken om er een 3D-plaatje ervan te maken en te ontdekken wat de foto laat zien, leuk!
Foto twee vind ik leuker en een stuk aparter. Je moet echt even goed kijken om er een 3D-plaatje ervan te maken en te ontdekken wat de foto laat zien, leuk!
-
Marja
- Forumlid

Als de eerste foto klein is,denk ik dat ik hem niet goed heb in gesteld.NynkeD50 schreef:Klopt het dat de eerste foto heel klein is? Voor zover ik kan zien is het een teddybeer die in een raamkozijn zit. Op zich een leuke foto qua licht (voor zover ik kan zien), maar persoonlijk is er niks in de foto dat mij 'raakt'. Het idee van de beer aan de buitenkant is leuk, maar wat de extra waarde ervan ontgaat me
.
Ik moet nog wennen aan de manier van foto's op brengen.
Ik vind de tweede foto persoonlijk ook het leukst, hij is in Rotterdam gemaakt.
Architectuur vind ik leuk om te doen.
- MauritsD
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
Zo zie je ze beter:
1:

2:

De eerste doet mij niets, de tweede is wel leuk, maar volgens mij kan de belichting nog wel een beetje omhoog; daar worden de kleuren ook sprankelender van...
1:

2:

De eerste doet mij niets, de tweede is wel leuk, maar volgens mij kan de belichting nog wel een beetje omhoog; daar worden de kleuren ook sprankelender van...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
Marja
- Forumlid

Dank je, ik zal kijken wat ik er aan kan doen.Amateurt schreef:Zo zie je ze beter:
1:
2:
Marja
- Peter
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
probeer svp voortaan één discussie te openen. Nu loopt alles dubbel en door elkaar heen.
Je vorige discussie heb ik even maar gesloten
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=40227" onclick="window.open(this.href);return false;
Je vorige discussie heb ik even maar gesloten
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=40227" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank Roelofs
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als de foto weergeeft wat jij zag en wil laten zien is de foto goed.
Zou 'm alleen even recht zetten.
Geld voor alle twee dus.
Zou 'm alleen even recht zetten.
Geld voor alle twee dus.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- ReneG
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Bij deze mijn kijk op de zaken, even heel kort en puntsgewijs (Mogelijk komt dit wat kritisch over, maar het is opbouwend bedoelt en absoluut niet persoonlijk):
Foto 1:
- Weinig spannend onderwerp, compositie is ook niet spannend
- De foto Staat scheef
- De foto is niet helemaal scherp
- Naar mijn smaak is je standpunt te hoog.
- Het hoofdonderwerp (de knuffel?) is relatief klein
- Waarom ISO125 en F11?
Ik denk dat deze foto veel interessanter was als je een wat lager standpunt had genomen, bijvoorbeeld met je camera links van het knuffelbeest op de stenen vensterbank, gericht op het knuffelbeest. Dan het je een bijv. een schuin weglopende lijn (het kozijn) gehad richting je hoofdonderwerp. Diafragma zo ver mogelijk open en heel redelijk dicht op het beest gaan zitten om er wat onscherpte in te krijgen. In ieder geval interessanter dan wat je nu hebt.
Foto 2:
- Interessante foto
- Je hebt allerlei compositie erin zitten (rechte lijnen, schuine lijnen, reflectie)
- Ik mis zoals eerder al door iemand gezegd wel de sprankeling/helderheid. De belichting kan beter.
Oftewel, ik vind foto 2 best aardig. Foto 1 vind ik een stuk minder.
Foto 1:
- De foto Staat scheef
- Waarom ISO125 en F11?
Ik denk dat deze foto veel interessanter was als je een wat lager standpunt had genomen, bijvoorbeeld met je camera links van het knuffelbeest op de stenen vensterbank, gericht op het knuffelbeest. Dan het je een bijv. een schuin weglopende lijn (het kozijn) gehad richting je hoofdonderwerp. Diafragma zo ver mogelijk open en heel redelijk dicht op het beest gaan zitten om er wat onscherpte in te krijgen. In ieder geval interessanter dan wat je nu hebt.
Foto 2:
- Interessante foto
- Je hebt allerlei compositie erin zitten (rechte lijnen, schuine lijnen, reflectie)
- Ik mis zoals eerder al door iemand gezegd wel de sprankeling/helderheid. De belichting kan beter.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
Marja
- Forumlid

Bedankt voor je bericht, ik heb hier zeker wat aan en ik ga kijken of ik het kan verbeteren.ReneG schreef:Bij deze mijn kijk op de zaken, even heel kort en puntsgewijs (Mogelijk komt dit wat kritisch over, maar het is opbouwend bedoelt en absoluut niet persoonlijk):
Foto 1:
- De foto Staat scheef
- Waarom ISO125 en F11?
Foto 2:
- Interessante foto
Marja
-
Loeky
foto 1 : vind ik goed gezien. Verwaarloosde beer en verwaarloosde raam. Past goed. Maar inderdaad eerst rechttrekken. Zou ook een serieuse crop wagen. Waar de beer groter en duidelijker wordt. Nu is het zo wel jammer dat de beer niet erg scherp is. Misschien met wat handigheid kan je de beer wat scherper erop krijgen.
foto 2 : is de beste. volg voorgangers.
- frankreiz
- Clublid

- Contacteer:
Foto 2 heb ik niks mee. Maar dat heeft meer te maken met mijn persoonlijke interesse. Heb helemaal niets met architectuur foto's/
Foto 1.. Vind ik wel interessant.
Gaat richting Urbanstijl. Verrot kozijn, vergeten knuffel beertje.. Zou een verhaal achter kunnen zitten. Ik mis de dramatiek. Heb hem iets bewerkt om dit in beeld te krijgen. Ik wilde hem niet te veel kroppen omdat ik met name het verrotte hout in beeld wilde houden. Voor mij mogen dit soort foto's altijd in Zwart/Wit.
De foto had wel wat scherper gemogen. Wat let je om bij dit soort statische opnames een statief te gebruiken.. Het beertje loopt niet weg

Gaat richting Urbanstijl. Verrot kozijn, vergeten knuffel beertje.. Zou een verhaal achter kunnen zitten. Ik mis de dramatiek. Heb hem iets bewerkt om dit in beeld te krijgen. Ik wilde hem niet te veel kroppen omdat ik met name het verrotte hout in beeld wilde houden. Voor mij mogen dit soort foto's altijd in Zwart/Wit.
De foto had wel wat scherper gemogen. Wat let je om bij dit soort statische opnames een statief te gebruiken.. Het beertje loopt niet weg

Nikon Z8 / Nikon D850 / NikonD4s / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
-
Marja
- Forumlid

Ik hou er van om in verlaten gebouwen te fotograferen.frankreiz schreef:Foto 2 heb ik niks mee. Maar dat heeft meer te maken met mijn persoonlijke interesse. Heb helemaal niets met architectuur foto's/
Deze foto is in het verlaten dorp (Doel) in België genomen.
Als ik mijn statief had mee genomen daar naar toe,had ik hem toch niet neer kunnen zetten vanwege de rommel die er lag.
Ik vind het ook leuk om de foto in zwart-wit te zien.
Gr. Marja
-
Marja
- Forumlid

Dankje voor het bericht,ik moet er ook beter op letten waar ik de camera op scherpstel.Loeky schreef:foto 1 : vind ik goed gezien. Verwaarloosde beer en verwaarloosde raam. Past goed. Maar inderdaad eerst rechttrekken. Zou ook een serieuse crop wagen. Waar de beer groter en duidelijker wordt. Nu is het zo wel jammer dat de beer niet erg scherp is. Misschien met wat handigheid kan je de beer wat scherper erop krijgen.
Gr.Marja