Wat is een goede tweede camera naast de D3100
Wat is een goede tweede camera naast de D3100
Hallo Allemaal,
Ik heb al een tijd een D3100 en heb daar in de manual stand erg veel plezier van.
Nu heb ik een vraag ik wil een camera achter de hand hebben dat als ik ergens een shoot moet gaan doen ik een reserve toestel bij me heb.
Nu wil ik me meer richten op het echte manual werken en zie alle nummers van de camera's om me heen slingeren,
maar wat is nu naast de D3100 de beste camera om er naast bij me te hebben ik heb geen liggende gelden voor een duur exemplaar.
Ik zie hier op het forum wel losse body's voorbij komen maar wil graag om raad vragen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Dees.
Ik heb al een tijd een D3100 en heb daar in de manual stand erg veel plezier van.
Nu heb ik een vraag ik wil een camera achter de hand hebben dat als ik ergens een shoot moet gaan doen ik een reserve toestel bij me heb.
Nu wil ik me meer richten op het echte manual werken en zie alle nummers van de camera's om me heen slingeren,
maar wat is nu naast de D3100 de beste camera om er naast bij me te hebben ik heb geen liggende gelden voor een duur exemplaar.
Ik zie hier op het forum wel losse body's voorbij komen maar wil graag om raad vragen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Dees.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Wat is een goede tweede camera naast de D3100
Het helpt als je a) een maximum te besteden bedrag opgeeft en b) waarvoor wil je de camera gebruiken, type fotografie, binnen en/of buiten?
Oow ja wel zo handig dat even te vermelden
Ik wil hem gebruiken voor portretfotografie met name honden en productfotografie.
Mijn maximaal te besteden bedrag is € 500,00
Ik zou hem ook als 1e body kunnen gaan gebruiken maar ben net helemaal aan de de D3100 gewend.
Ben een beginneling in jullie midden dus zal af en toe wat verward overkomen maar ik gooi me er gewoon in hahaha

Ik wil hem gebruiken voor portretfotografie met name honden en productfotografie.
Mijn maximaal te besteden bedrag is € 500,00
Ik zou hem ook als 1e body kunnen gaan gebruiken maar ben net helemaal aan de de D3100 gewend.
Ben een beginneling in jullie midden dus zal af en toe wat verward overkomen maar ik gooi me er gewoon in hahaha
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Waarom niet een 2e D3100 ernaast wanneer je tevreden bent met deze body? Je weet dan blindelings waar alles zit.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Gewoon nog een D3100 kopen. En misschien wel een tweedehands exemplaar, hou je nog wat geld over voor bv een prime lens of een tas waar alles in past.
Voordeel van twee toestellen die hetzelfde zijn is dat je niet hoeft na te denken waar alles zit enz.
Succes met je keuze
Voordeel van twee toestellen die hetzelfde zijn is dat je niet hoeft na te denken waar alles zit enz.
Succes met je keuze
Dank jullie wel en het is zeker een idee om er gewoon nog een D3100 naast te nemen.
Ik ben al zoekende op marktplaats maar helaas nog niets kunnen vinden.
Ik ken de D3100 nu idd helemaal dus is het misschien handiger dezelfde ernaast te hebben de vraag kwam meer opvlammen
omdat ik veel D70 en D90 body´s tegen kom op Mp maar dat zijn weer hele andere camera´s als ik het hier op het forum allemaal lees.
Ik ben al zoekende op marktplaats maar helaas nog niets kunnen vinden.
Ik ken de D3100 nu idd helemaal dus is het misschien handiger dezelfde ernaast te hebben de vraag kwam meer opvlammen
omdat ik veel D70 en D90 body´s tegen kom op Mp maar dat zijn weer hele andere camera´s als ik het hier op het forum allemaal lees.
- a vgastel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
BUDGET ongeveer 500euro ga kijken voor een d90 heeft iets meer mogelijkheden.
Het is wat je zelf als tweede camera makkelijk vind .
hier staat een d3000 te koop.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=39650" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is wat je zelf als tweede camera makkelijk vind .
hier staat een d3000 te koop.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=39650" onclick="window.open(this.href);return false;

mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
-
- Moderator
- Contacteer:
2e hands D90 of voor minder een 2e hands D200.
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Idd als je meer manueel wil gaan doen een D90.
Ik denk dat je die dan vaker gaat gebruiken dan de 3100 die je nu gebruikt.
Maar ik zou eerder een extra lensje erbij nemen ipv een body.
Ik denk dat je die dan vaker gaat gebruiken dan de 3100 die je nu gebruikt.
Maar ik zou eerder een extra lensje erbij nemen ipv een body.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dan heb je een betere zoeker nodig dan de tunnelzoeker van de D3100. Vandaar mijn advies D90 of D200.Dees schreef:Ik wil hem gebruiken voor portretfotografie met name honden en productfotografie.
Ja, een extra lens was ik al zoekende naar...
De Tamron AF SP 28/75mm F/2.8 XR Di DL
Iemand nog andere opties in een objectief.
Maar had op mijn verlanglijstje nog een extra body staan en ben even aan het kijken welke het beste bij mij zou kunnen passen.
De D90 lijkt me wel een goede optie ook omdat ik een camera er naast wil die net iets meer geeft dan de D3100.
De Tamron AF SP 28/75mm F/2.8 XR Di DL
Iemand nog andere opties in een objectief.
Maar had op mijn verlanglijstje nog een extra body staan en ben even aan het kijken welke het beste bij mij zou kunnen passen.
De D90 lijkt me wel een goede optie ook omdat ik een camera er naast wil die net iets meer geeft dan de D3100.
Dank jullie wel voor de reactie´s ik heb zojuist een leuke D90 gezien bij mij in de buurt en ga van het weekend
is even kijken of hij helemaal in goede staat verkeerd.
Nogmaals dank en ik ga weer even meelezen want wat kan een mens leren van alle informatie hier
Fijne avond nog,
Dees.
is even kijken of hij helemaal in goede staat verkeerd.
Nogmaals dank en ik ga weer even meelezen want wat kan een mens leren van alle informatie hier

Fijne avond nog,
Dees.
-
- Forumlid
als je budget ong. €500 is, waarom dan niet naar kamera express voor een gloednieuwe d90 (€519,-) niet op vooraad btw of naar camera.nl (€529,-) wel op vooraad.
Nikon d7000
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited
vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited
vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
hoewel de d90 een aantal voordelen heeft.!
heb er zelf een , prima camera!
is het wel de vraag of die echt bij je past?
hij is m.i. meer geschikt voor een toekomstig amateur fotograaf dan een beginner.
de d5100 is ook te koop voor je budget, en dan win je nog wat aan sensor kwaliteit.
de bediening zal ook meer lijken op de d3100.
dus lijkt het mij dat die voor jou beter past.
maar waarom investeer je niet je 500 euro in beter glaswerk.
dat lijkt me veel logischer.
gr
Bert Harry
heb er zelf een , prima camera!
is het wel de vraag of die echt bij je past?

hij is m.i. meer geschikt voor een toekomstig amateur fotograaf dan een beginner.

de d5100 is ook te koop voor je budget, en dan win je nog wat aan sensor kwaliteit.
de bediening zal ook meer lijken op de d3100.
dus lijkt het mij dat die voor jou beter past.
maar waarom investeer je niet je 500 euro in beter glaswerk.

dat lijkt me veel logischer.
gr
Bert Harry
Dank jullie wel voor de adviezen.
Ik krijg toch het idee dat er meerdere mensen zijn die mij een echte amateur vinden
en me eerst beter op de objectieven moet gaan storten.
En daar is niets mis mee en ik wil dan ook vragen aan welke objectieven jullie zitten te denken.
Hoewel ik met de nikkor 50mm f/1:4en de Tamron 28/75mm al een aardig eind ben als het gaat om product en portret fotografie.
Ik ben onder de hoede van een profesioneel fotograaf aan het oefenen om goed te leren omgaan met de manual stand.
Ik ben inmiddels al 4 jaar bezig en dit jaar aan een opleiding begonnen voor bereoepsfotograaf.
Ik heb hiervoor al een productfotografie sessie achter de rug en daarvan gaan een aantal foto´s gebruikt worden voor een flyer.
Misschien is het omdat ik veel op de achtergrond mee lees zo dat er hier zo over mij gedacht word als beginner/amateur, maar ik wil toch zeker
meer dan dat en ben daar heel hard voor aan het oefenen en leren.
Ik wilde dit toch even kwijt mischien word het dan wat duidelijker waarom ik opzoek ben naar een tweede camera en ik ben wezen kijken bij iemand met een D90 maar daar zat een mechanisme fout in dus die hebben we niet genomen.
Ik krijg toch het idee dat er meerdere mensen zijn die mij een echte amateur vinden

En daar is niets mis mee en ik wil dan ook vragen aan welke objectieven jullie zitten te denken.
Hoewel ik met de nikkor 50mm f/1:4en de Tamron 28/75mm al een aardig eind ben als het gaat om product en portret fotografie.
Ik ben onder de hoede van een profesioneel fotograaf aan het oefenen om goed te leren omgaan met de manual stand.
Ik ben inmiddels al 4 jaar bezig en dit jaar aan een opleiding begonnen voor bereoepsfotograaf.
Ik heb hiervoor al een productfotografie sessie achter de rug en daarvan gaan een aantal foto´s gebruikt worden voor een flyer.
Misschien is het omdat ik veel op de achtergrond mee lees zo dat er hier zo over mij gedacht word als beginner/amateur, maar ik wil toch zeker
meer dan dat en ben daar heel hard voor aan het oefenen en leren.
Ik wilde dit toch even kwijt mischien word het dan wat duidelijker waarom ik opzoek ben naar een tweede camera en ik ben wezen kijken bij iemand met een D90 maar daar zat een mechanisme fout in dus die hebben we niet genomen.