D700 backfocus
D700 backfocus
Halo,
Is het bij jullie bekend of de D700 wel een last heeft van back of front focus en zo ja is datmet een instelling te corrigeren zoals bij de D7000?
Groetjes,
Martin
Is het bij jullie bekend of de D700 wel een last heeft van back of front focus en zo ja is datmet een instelling te corrigeren zoals bij de D7000?
Groetjes,
Martin
D700 backfocus
Jazeker. Net als een D7000 id een D700 te corrigeren.
Gr dick
Gr dick
Een nikon dslr met twee lenzen,
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D700 backfocus
Wat ik mij afvraag, wanneer er sprake is van front- of backfocus, is dat dan bij alle objectieven op de betreffende body, of exemplarisch?
Wanneer het laatste het geval is, dan zou je steeds weer je instelling moeten aanpassen.
Wanneer het laatste het geval is, dan zou je steeds weer je instelling moeten aanpassen.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Verschillende objectieven kunnen verschillende back- of front-focus hebben.
Weet niet hoe dat bij een D700 werkt maar mijn D300 heeft de mogelijkheid de focus af te stellen voor maximaal 20 verschillende objectieven. Die instellingen slaat de camera op en zodra je een van deze objectieven plaatst zal de camera deze herkennen (en de focus dus aanpassen).
Probleem is wel dat bij zoomobjectieven de mate van front/back-focus kan verschillen afhankelijk van de zoomstand (dus dat je bij 18mm een andere correctie nodig hebt dan bij 70mm). Dat is echter niet apart op te slaan.
Weet niet hoe dat bij een D700 werkt maar mijn D300 heeft de mogelijkheid de focus af te stellen voor maximaal 20 verschillende objectieven. Die instellingen slaat de camera op en zodra je een van deze objectieven plaatst zal de camera deze herkennen (en de focus dus aanpassen).
Probleem is wel dat bij zoomobjectieven de mate van front/back-focus kan verschillen afhankelijk van de zoomstand (dus dat je bij 18mm een andere correctie nodig hebt dan bij 70mm). Dat is echter niet apart op te slaan.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Zowel de D300, D300s als de D700 kunnen een AF-fijnstelling (tussen -20 en +20) opslaan voor maximaal 12 objectievenweimaraner schreef: Weet niet hoe dat bij een D700 werkt maar mijn D300 heeft de mogelijkheid de focus af te stellen voor maximaal 20 verschillende objectieven.
Jur
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
I stand corrected; inderdaad 12 (en niet 20) objectieven .. 

Damn, als ik dus 12 objectieven heb met backfocus, moet ik een 2e body kopenJur schreef:12 objectieven

- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Dan zou ik overstappen op Nikon en je Sigma verzameling verkopenGideon schreef:Damn, als ik dus 12 objectieven heb met backfocus, moet ik een 2e body kopenJur schreef:12 objectieven

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
Welke Sigma verzameling?Remco v/d Sanden schreef:Dan zou ik overstappen op Nikon en je Sigma verzameling verkopenGideon schreef:Damn, als ik dus 12 objectieven heb met backfocus, moet ik een 2e body kopenJur schreef:12 objectieven
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Je wil toch niet zeggen dat je over 20 hypothetische Nikkor's met BF praatGideon schreef:
Welke Sigma verzameling?

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
hahaha daar heb je een punt, dan moet je ook wel heel veel pech hebbenRemco v/d Sanden schreef:Je wil toch niet zeggen dat je over 20 hypothetische Nikkor's met BF praatGideon schreef:
Welke Sigma verzameling?

Ik moet zelf m'n 70-300 nog een keer goed checken op FF/BF. Voor de rest zijn m'n lenzen 'clean'