Wederom één met de bek wijd open!

Mijn god, vleermuisjes in de nachtdienst dat is je reinste kolder, dat krijg je nooit voor elkaar,hoe verzin je het. of je moet zoveel verdienen dat je de D4 aan kan schaffen. Laats rond een uur of elf met m'n D 300 en 500 mm een uil die zijn jong aan het voederen was geprobeerd vast te leggen.......mooi niet dus qua artisticiteit een 10 voor de rest FC knudde....ach we blijven oefenen,het lijkt allemaal makkelijker dan dat het is.Chantallie schreef:Fijn dat ik niet de enige ben die hier ook foto's durft te plaatsen die gewoon met veel plezier, liefde voor het fotograferen, maar met weinig ervaring.. heb ik dat poitiek correct geformuleerd?Ik blijf ook oefenen
Laatst in mijn nachtdienst heb ik nog geprobeerd om voorbij vliegende vleermuisjes te fotograferen, maar dat is echt niet gelukt. Wel jammer, want het zijn best grappige beestjes!
Ach zo, coke ADHD ja dan ga je gekke dingen verzinnen.niet meer doen hoor krijg je alleen maar trauma's van ik weet er alles vanChantallie schreef:Hahaha, als je even niks te doen hebt, je hebt de cola en rooie stier blikjes genoeg gefotograffeerd en je ziet ineens vleermuisjes voorbij vliegen, ga je gewoon proberen. Maar had al gemerkt dat het onbegonnen werk is met mijn skills en apparatuur...
John Jansen schreef: Ach zo, coke ADHD ja dan ga je gekke dingen verzinnen.niet meer doen hoor krijg je alleen maar trauma's van ik weet er alles van
Dan durf ik ook weer. Tweede poging:Chantallie schreef:Fijn dat ik niet de enige ben die hier ook foto's durft te plaatsen die gewoon met veel plezier, liefde voor het fotograferen, maar met weinig ervaring.. heb ik dat poitiek correct geformuleerd?Ik blijf ook oefenen
![]()
Dat is een goede tip.Remco schreef:Ik moet ook nog veel leren, maar als je kijkt naar de foto's van degene die hier regelmatig foto's plaatsen (GTJ, Martijn1), zie je dat bij hun de vogels uit het midden zijn geplaatst. Hierdoor zijn de foto's net wat lekkerder om naar te kijken.
Kijk of koop eens een boekje van Birdpix leer je ook een hoop van, de regel van derden is om te doorbreken doen wat jezelf mooi vind.misschien vind je wel iets wat nog niet gedaan is fotografie kan is ook een vorm van kunst doorbreek de gouden regel. Leer jezelf ontdekkenpveenstra schreef:Dat is een goede tip.Remco schreef:Ik moet ook nog veel leren, maar als je kijkt naar de foto's van degene die hier regelmatig foto's plaatsen (GTJ, Martijn1), zie je dat bij hun de vogels uit het midden zijn geplaatst. Hierdoor zijn de foto's net wat lekkerder om naar te kijken.
Omdat ik bij het maken van de foto in verband met spotmeting en focussing de vogel altijd in het midden heb, en niet altijd in de bewerking crop, had ik hier nog niet aan gedacht. Ik heb ze nu aangepast en vind ze inderdaad beter.