Schroefdraad GPS/afstandbediening: wat een ramp!

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Bert1964

Re: Schroefdraad GPS/afstandbediening: wat een ramp!

Bericht door Bert1964 » zo mei 27 2012 9:08 am

Werkt de AOK-4N ook met de GPS van een smartphone? (BlackBerry of Android)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo mei 27 2012 9:49 am

CaptainHook schreef: Zoals je ziet, is de schuine kant die ik gevijld heb precies voldoende om 'm recht in de 10-polige connector te steken. Op het hoekje was ik bijna te ver gegaan, daar werd een klein beetje de struktuur v.d. behuizing zichtbaar.
Maar wat ik eigenlijk niet snap van de fabrikant, Aokatec, is dat ze deze vierkante behuizing gebruiken. Iets afgerondere hoeken en het had veel beter gepast.
Dat gaatje op de hoek kun je met secondelijm, of plastic / PVC lijm nog wel weer opvullen. Waarschijnlijk is dat blokje reeds ontwikkeld voordat de D800 op de markt was, en is er geen rekening gehouden met diens net afwijkende rondingen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo mei 27 2012 11:36 am

Léon Obers schreef: Waarschijnlijk is dat blokje reeds ontwikkeld voordat de D800 op de markt was, en is er geen rekening gehouden met diens net afwijkende rondingen.
Maar de D700 is er al jaren, en daarmee is hetzelfde probleem (is trouwens zelfs nog iets krapper... :?:

En er staat duidelijk op hun website:
Compatible Cameras: Nikon D800, D4, D200, D300, D300s, D700, D2X, D2Xs, D2Hs, D3, D3X, D3s and Fujifilm S5Pro.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo mei 27 2012 12:39 pm

Bert1964 schreef:Werkt de AOK-4N ook met de GPS van een smartphone? (BlackBerry of Android)
Ik heb wat zitten zoeken en experimenteren. Er schijnt nauwelijks wat voor verkrijgbaar te zijn, om de GPS data via Bluetooth op je Android device naar buiten te sturen...
Vond deze: http://www.meowsbox.com/btgps/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar is wel een betaalde versie. De trial versie kreeg ik niet echt werkend richting de AOK-4N, noch met een testprogramma op een laptop (die ook Bluetooth heeft).
Heb het getest op een Samsung Galaxy Note.

Als je zo her en der de commentaren leest is het grote nadeel van GPS op een slimfeun, het feit dat dit zoveel energie kost. Terwijl ik nu al gemerkt heb dat die kleine Holux M-1000 receiver bijna een etmaal continu aan kan staan, voordat z'n accu leeg is. M.a.w. je kunt makkelijk 2 dagen (daguren) onderweg zijn, zonder bij te laden.

Ik heb gisterenmiddag de Holux volledig opgeladen en de hele middag/nacht aan laten staan. En nu pas begint 'ie rood te knipperen dat z'n accu bijna leeg is.

Daarnaast is het stroomverbruik van AOK-4N op de D800E ook minimaal. Heb ik ook de hele nacht aan laten staan, en ik zie geen lege accu van de D800E... :D

M.a.w. ik vind de combinatie van de AOK-4N (lichtjes bijgevijld, dat wel) en zo'n los Holux GPS dingetje op dit moment de betere (en niet zo dure) oplossing. :!:

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo jun 06 2012 10:13 am

Heb het verhaal ook op dpreview.com gepost.
Wel interessant om te zien wat een reacties daar allemaal op komen! 8)
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=41693316" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”