ideale camera tas
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ja, er zijn rugtassen waarbij niet de hele tas op je rug hangt, maar waarbij afstandhouders op je rug rusten. Je bedoelt waarschijnlijk dat je een normale rugtas hebt waarbij je de problemen hebt. Wellicht zijn er handige breinen die daar iets op verzonnen hebben, maar ik kan zo geen oplossing bedenken. Je kunt je rugzak als schoudertas gebruiken, maar da's niet handig...
Oke bedankt, je brengt me op een idee.roel schreef:Ja, er zijn rugtassen waarbij niet de hele tas op je rug hangt, maar waarbij afstandhouders op je rug rusten. Je bedoelt waarschijnlijk dat je een normale rugtas hebt waarbij je de problemen hebt. Wellicht zijn er handige breinen die daar iets op verzonnen hebben, maar ik kan zo geen oplossing bedenken. Je kunt je rugzak als schoudertas gebruiken, maar da's niet handig...
Mijn Hama tas rust inderdaad in zijn geheel op mijn rug zodat er geen ventilatie mogelijk is. Misschien dat ik zelf van een zacht kunsstof materiaal afstandhouders erop kan monteren. Misschien wel die zachte isolatie dingen die men om verwarmingsbuizen aanbrengt om de warmte binnen te houden.
Ach ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel...hjanssen schreef:Ik neem toch aan dat alle tassenfabrikanten professioneel zijn of worden Löwepro, Tamrac ed als amateurs gezien door Kata?Scrat schreef: KATA is een professioneel camera/video tassen fabrikant uit Israel
Succes
Of wordt bedoeld een tassen fabrikant van professionele tassen?

LowePro en Tamrac zijn meer tassen die gemaakt zijn voor de amateur en semi-professionele gebruikers... en daar heb je dan enkele top tassen bij die geschikt zijn voor dagelijks professioneel gebruik. Wil niet zeggen dat LowePro en Tamrac slechte tassen zijn maar ze zijn meer gemaakt voor de grote groep... massa consumptie...
Merken als KATA, Pelican, Billingham en Tenba leveren uitsluitend alleen camera tassen voor professioneel gebruik. Hebben een hele andere doelgroep en richten zich niet op de massa markt. Daardoor betaal je ook meer maar heb je ook een tas die helemaal afgestemd is op dagelijks gebruik.
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar naar Ecuador een Tamrac Expedition 5 meegenomen waar een D2H met 28-070 2.8, 80-200 2.8, een 20 2.8, een SB 800 en div filters ingingen. Op zich een prima tas maar alles ging er maar net in en is dan niet erg prettig als je snel iets nodig hebt. Deze tas had ik ook gekocht samen met een D70 2 jaar gelden voor een reis naar China. Ging toen prima met alleen de 80-200 als zwaarste objectief.
Heb nu een Tamrac Expedition 7 en deze tas is en veel ruimer en veel steviger. Draagcomfort is geweldig.
Helaas afgelopen vakantie ALLES weer meegenomen maar helaas bij de incheckbalie was de rugtas met inhoud door de met het verkeerde been uit bed gestapte grondstewardes te zwaar bevonden. (woog 9,4 kg) Ik moest de inhoud verdelen onder de handbagage van mijn dochter en haar vriendje en toen woog de tas nog maar 5,2 kg. Dat mocht van de dame achter de balie. Ja en nu ? vroeg ik. Nou gewoon. Dan mag u als u het vliegtuig ingaat alles weer in de rugtas stoppen.
Nou dan snap ik het even niet zei ik. Wat is het verschil dan?? Toen werd ze echt boos en zei dat ook alles afgepakt kon worden en dat ik alles na de vakantie weer kon ophalen. En ze overhandigde me een plastic tasje om alles in te doen.
Dus is hartstikke fijn als je op vakantie gaat en je wilt alles meenemen en je hebt eindelijk een geschikte rugtas gevonden en dan moet je alles gaan overladen. Ook leuk als je alleen op vakantie gaat. Heb je niemand die zolang je app. kan dragen.
Ik vraag me af hoe prof. fotografen dit doen. Op de terugweg geen last gehad bij het inchecken maar je moet er wel rekening mee houden.
Heb nu een Tamrac Expedition 7 en deze tas is en veel ruimer en veel steviger. Draagcomfort is geweldig.
Helaas afgelopen vakantie ALLES weer meegenomen maar helaas bij de incheckbalie was de rugtas met inhoud door de met het verkeerde been uit bed gestapte grondstewardes te zwaar bevonden. (woog 9,4 kg) Ik moest de inhoud verdelen onder de handbagage van mijn dochter en haar vriendje en toen woog de tas nog maar 5,2 kg. Dat mocht van de dame achter de balie. Ja en nu ? vroeg ik. Nou gewoon. Dan mag u als u het vliegtuig ingaat alles weer in de rugtas stoppen.

Dus is hartstikke fijn als je op vakantie gaat en je wilt alles meenemen en je hebt eindelijk een geschikte rugtas gevonden en dan moet je alles gaan overladen. Ook leuk als je alleen op vakantie gaat. Heb je niemand die zolang je app. kan dragen.
Ik vraag me af hoe prof. fotografen dit doen. Op de terugweg geen last gehad bij het inchecken maar je moet er wel rekening mee houden.
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Handbagage - je bent overgeleverd aan de grillen van de grondstewardessen.
Frequent flyer passen zijn dan ineens heel erg handig ... deze openen alle spreekwoordelijke deuren.
Maar ik vind dat deze houding belachelijk is ... ik reis voor mijn werk heel erg veel en ik erger me altijd groen en geel aan de pakken parade die hun laptop tas, de tax free boodschappen en hun rolkoffertje meenemen in cabine.
Willekeur ik heb er geen andere woorden voor.
Frequent flyer passen zijn dan ineens heel erg handig ... deze openen alle spreekwoordelijke deuren.
Maar ik vind dat deze houding belachelijk is ... ik reis voor mijn werk heel erg veel en ik erger me altijd groen en geel aan de pakken parade die hun laptop tas, de tax free boodschappen en hun rolkoffertje meenemen in cabine.
Willekeur ik heb er geen andere woorden voor.
juiste cameratas
Hallo allemaal.
Ik heb van niemand iets gelezen over een heuptas.
Ik ben aan het orienteren naar een heuptas voor mijn D50 met 18-200 lens.
Op dit moment denk ik aan een Lowepro Orion mini.
Een heuptas lijkt mij ideaal omdat je je handen/schouders vrij hebt, en je kunt eenvoudig bij je cameraspullen.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke tas ??
Ik heb van niemand iets gelezen over een heuptas.
Ik ben aan het orienteren naar een heuptas voor mijn D50 met 18-200 lens.
Op dit moment denk ik aan een Lowepro Orion mini.
Een heuptas lijkt mij ideaal omdat je je handen/schouders vrij hebt, en je kunt eenvoudig bij je cameraspullen.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke tas ??
Heuptas..??
Lijkt mij dat je een D50 met en 18-200 lens, wat toch enig gewicht vertegenwoordigd, liever met een band aan je schouder(s) hebt hangen dan aanje riem. Tevens mag je riem dan ook bij een hoefsmid gemaakt zijn
! Zou niet eens weten waar je dan de tas zou moeten bevestigen, deze zit alleen aan de achterkant niet in de weg,maar dan kan je er weer niet bij
! Je ziet dus ook dat deze tassen standaard met draagband worden geleverd.
Voor sommige werkt het misschien wel
mvg, OFB
Lijkt mij dat je een D50 met en 18-200 lens, wat toch enig gewicht vertegenwoordigd, liever met een band aan je schouder(s) hebt hangen dan aanje riem. Tevens mag je riem dan ook bij een hoefsmid gemaakt zijn

Voor sommige werkt het misschien wel

mvg, OFB
In Nederland, in een grote drukke stad ofzo, zal het niet vaak neerkomen op beroving met geweld, meer op zakkenrollerij en sneaky diefstal.Harrie Gerrits schreef:Ik begin toch haast te geloven dat paranoia een algemeen aanvaard verschijnsel is geworden.
Bij hoeveel forumleden is er nu werkelijk een fototas ontvreemd of met geweld afgerukt terwijl je er mee op pad was?
Als je bang bent voor diefstal kan je maar beter meteen stoppen met fotograferen!
Ik heb in veel landen mogen rondreizen en nog nooit problemen gehad met het feit dat derden aanspraak gingen maken op mijn apparatuur.
Een viezig tasje dat er niet uitziet zal overigens ook niet zo snel door een tasjesdief of zakkenroller gejat worden.
In China echter werd een bekende van me ooit gedwongen zijn fototas af te geven omdat ze hem anders om zeep zouden helpen... Toen hij stond te wurmen om zijn rugtas af te doen hebben ze hem alsnog bijna om zeep geholpen door met een kapmes een haal over zijn onderbuik te geven... Zijn darmen waren reeds in zicht...
Dit is natuurlijk een extreem verhaal, maar ook in landen als Egypte, Zuid Afrika, Zuid Amerika en Thailand moet je echt uitkijken om niet beroofd te worden.
Ook scheelt het natuurlijk als je niet in je eentje door een klein steegje gaat wandelen om een uur of negen..., maar het dragen van een tas die er niet uitziet als een fototas is in mijn beleving zeker geen Paranoia
Gr Vincent
Ja, voor mij werkt het wel.Onne-Floris Broekema schreef:Heuptas..??
Lijkt mij dat je een D50 met en 18-200 lens, wat toch enig gewicht vertegenwoordigd, liever met een band aan je schouder(s) hebt hangen dan aanje riem.
Voor sommige werkt het misschien wel![]()
mvg, OFB
Alleen moet je je tas niet aan een gewone riem hangen maar aan de speciaal daarvoor ontworpen waistbelt van Lowe pro.
Ja, je loopt dan te kijk, maar ik heb er een D200 met pro-objectief in hangen en een F5 met idem. Of je zo zwaar bepakt op vakantie wil gaan is natuurlijk de vraag, maar met een D50 en een lensje is er werkelijk geen vuiltje aan de lucht volgens mij. Zeker als je de smalle versie koopt van de waistbelt (street & field series), dan loop je ook niet zo te kijk.
Enneh, zo'n tasje op je heup is een lekker steuntje voor je hand als je wandelt of door een stad loopt. Alleen in de auto moet 'ie echt af en op andere zitplaatsen, zoals in terrasstoelen ,de bioscoop en in bus of tram.
Leen eens zo'n ding als je in de gelegenheid bent, dan kun je het zelf allemaal ondervinden Rejako. Beetje jammer als je de boel zelf aanschaft en je vindt het toch niets..
Succes ermee,
Gr. Vincent