Is helaas een redelijk bekend probleem met dit objectief.GertZRA schreef:Ik heb sinds vorig jaar de Tamron 70-300 mm met VR/VC. Ben ik zeer tevreden over. Echter dit weekend constateerde ik een probleem waar misschien iemand de oplossing voor weet. De foto's die ik maakte waren (bij gelijke instelling) veel donkerder dan met de standaardlens 18 - 105 mm van mijn Nikon D90. Het probleem is wel oplosbaar: standaard 1 stop overbelichten (wat ik normaal niet doe) en de rest los ik wel op met lightroom. Maar naar mijn idee zou de Tamron zonder deze "kunstgrepen" een redelijk goed belichte foto moeten opleveren. Dus doe ik iets verkeerd of is er iets niet goed met de lens...
Bedankt voor je snelle reactieIs helaas een redelijk bekend probleem met dit objectief.
Hm... Dat is wel erg sneu... Weet je toevallig ook of hier goede macrofoto's mee gemaakt kunnen worden? Of is dat een domme vraagPeter schreef:neen, geen macro stand
Nynke, deze Tamron heeft geen macro stand, en al zou deze lens wel een macro stand hebben, zou je dit ook met een korreltje zout moeten nemen. Als je echt aan macro wil gaan doen, moet je daar gewoon een echte macro lens voor kopen en die hebben altijd een vast brandpunt. B.V. de 105 VR van Nikon, maar daar zul je wel een paar tuperware avondjes voor moeten "draaien". Deze kost rond de 700 euro.NynkeD50 schreef:Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig of deze lens ook goed macro foto's kan maken....
Ik beweer ook niet dat mijn voorbeeld de goedkoopste oplossing is, echter gewoon een willekeurig en gemiddeld voorbeeld.Patrick schreef:Er zijn genoeg goedkopere oplossingen dan de Nikon 105 f2.8 VR...