Hallo,
Soms werkt de scherpstellingszonekeuzeschakelaar (wat een woord) niet op m'n F100. Zijn daar al eens meer problemen mee geweest? Wat kan de oorzaak daar van zijn en is dit eenvoudig op te lossen? Als ik hem eens uit en aan zet is het probleem meestal nog niet opgelost. Als ik de ontgrendelknop van de achterwand gebruik om de achterwand zéér minimaal te bewegen en onmiddellijk terug "sluit" dan is het opgelost. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling hé. Ik zou natuurlijk van dat probleem gewoon verlost zijn. Hij heeft het maar heel af en toe, ongeveer 4 keer het laatste jaar maar ALS hij het dan heeft is het wel vervelend natuurlijk. Is dit een bekend probleem bij de F100?
Marc
Hapering scherpstellingszonekeuzeschakelaar F100
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het is inderdaad een beter bekend probleem van de F100, dat de scherpstellingszonekeuzeschakelaar (wat is de Duitse vertaling daarvan?) kan haperen. Dit komt vaak door stof en vuil in de contacten onder de schakelaar. Dus: gewoon even schoon laten maken, en in het ergste geval moet je er een nieuwe achterwand op laten zetten.