Geen beeld meer op D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
joyfoto

Geen beeld meer op D90

Bericht door joyfoto » wo sep 21 2011 12:31 pm

Tijdens vakantie de hele tijd mijn fotocamera tas bij me gehouden als handbagage. Deze is dus niet gevallen of iets anders. Bij thuiskomst wilde ik weer gaan fotograferen en toen zag ik alleen maar een grijs display en als ik een foto maakte dan zag je geen beeld maar vage horizontale donkergrijze strepen op display. ?!??!!!
Kan dus ook niet het menu op het display afspelen en niet filmen. Heel bizar.
Wilde hem terugzetten naar fabrieksinstellingen maar ja...hoe doe je dat als je geen menu meer kunt aflezen.
Het idiote is wel, dat als ik foto's maak, die ik dus niet direct terugzie op scherm, wel gemaakt heb (als ik sd kaartje in computer doe). Waar zit het hem toch in? En wat kan ik eraan doen?
(mijn garantie is net een maand verlopen).

Groet
Joy

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Geen beeld meer op D90

Bericht door strangeartefact » wo sep 21 2011 12:39 pm

Voor een harde/factory reset heb je geen display nodig, de knoppen op je body tegelijk ingedrukt houden, zie je gebruiksaanwijzing!
Succes!
Peter

edit:
http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/nop ... oprint.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
blz 75
:)
Bijna leeg hier....

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » wo sep 21 2011 1:02 pm

Beste Joy,

Ik zou die (schermloze) reset proberen.
Als dat niet helpt: neem even contact op met de experts van Nikon (telefoon of email zie http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het kan zijn dat er gewoon een draadje loszit.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Ndenijs

Bericht door Ndenijs » wo mei 30 2012 4:35 pm

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik kan alleen de handleiding niet openen dus zou iemand kunnen vertellen welke knopjes je in moet drukken of hoe het probleem op te lossen is? En is het probleem bij de andere camera opgelost?
Bedankt.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » wo mei 30 2012 5:37 pm

Beste N,

Welkom op dit forum.

Ik ga niet voor je zoeken, maar veelal gaat het via twee groene knopjes op de kamera, enige tijd in te drukken.

Handleidingen zijn te vinden op http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
evenals email en telefooninformatie omtrent support.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » wo mei 30 2012 7:33 pm

Kijk eerst eens of je batterij genoeg stroom heeft dus deze 1,5 uur in de lader.
TOESTEL IS NU ZONDER STROOM alleen een geringe spanning voor je klok en datum.
Dan de batterij erin en de twee groene knoppen in drukken een paar seconden los en na een paar tellen nog maals. :wink2:
Mocht het dan niet weg zijn neem kontakt op met nikon support.
PS Zie net dat je garantie een maand voor bij is neem kontaxt op met de winkel daar moet toch wel iets te regelen zijn.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”