(zelf)studie 1 onderwerp / presentatie

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: (zelf)studie 1 onderwerp / presentatie

Bericht door pveenstra » do mei 24 2012 8:30 pm

Goed onderwerp. Gelijk de diepte in (want ik vind dit een lastig onderwerp)

Wat zie ik op de foto's van zelfontspanner?

Foto1: Portret van een vrouw. Ik vind het eigenlijk als portret wat minder geslaagd, vooral door het feit dat er geen contact is tussen model en fotograaf. Als tijdsbeeld vind ik hem wel heel goed: De aandacht voor de smartphone is verslavend en overal en altijd aanwezig.

Foto 2: Mooie vogel-foto. Het moet je wel aanspreken, ik houd er wel van, maar anderen zullen zich afvragen wat er spannend aan een duif is.

Foto 3: Hm, ik weet niet goed wat de bedoeling hiervan is. voor een abstracte foto vind ik hem wat te afleidende elementen hebben, om te laten zien hoe een detail van een aparaat in elkaar zit, is tie wel geslaagd. Ik kan niet beoordelen of dat hier de bedoeling is, want het zegt me niet zoveel. Wel mooi scherp overigens, heldere kleuren en goed gebruik van onscherpte.

Mijn 3 foto's dan:
1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

mqaa
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: (zelf)studie 1 onderwerp / presentatie

Bericht door mqaa » wo mei 30 2012 8:39 pm

Wat zie ik op de foto's van Peter:

1. Een mooie oude toren (zo worden ze niet meer gemaakt...) waar een huisje met leuke luiken tegenaan gebouwd is. Het is waarschijnlijk een vissersdorp omdat er veel zeilbootjes liggen. Jammer van de boom en de parasol maar het geeft wel een goed idee van de sfeer ter plekke.
2. En portret van een dame. Foto zegt mij verder niet zo veel.
3.Visnetten die hangen te drogen. Dit vind ik dus een mooie foto. De glimmende verf geeft toch nog een beetje weer hoe de omgeving er uit ziet.

Heb de laatste paar weken erg weinig vrije tijd gehad. Speel dus een beetje vals door wat oudere foto's te gebruiken. Maar hoop zo het draadje actief te houden. Hieronder mijn bijdrage.

Foto 1: Onderwerp met veel omgeving.

Afbeelding
Opwarmen in de zon by mqaa, on Flickr

Foto 2: Onderwerp met bijna geen omgeving.

Afbeelding
In de wolke by mqaa, on Flickr

Foto 3: Wat is nu eigenlijk het onderwerp?

Afbeelding
T-Parade - Pimp my busje by mqaa, on Flickr
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”