ik wilde eens weten wat ik het beste kan doen .
ik heb een AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55–200mm/4–5,6G IF-ED objectief
nu is mijn vraag kan ik beter de foto nemen met 200mm of met 100mm
en deze dan vergroten tot 200mm in adobe
goetjes william
wat is de beste manier
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat hangt helemaal van het gebruikte objectief af.
Je kunt beter een 100mm top Nikkor gebruiken en dan digitaal uitvergroten dan een 200mm matige Nikkor.
Persoonlijk gebruik ik het liefst helemaal geen zoomlenzen maar kies ik een vast brandpunt-objectief welke het best bij het onderwerp past.
Je kunt beter een 100mm top Nikkor gebruiken en dan digitaal uitvergroten dan een 200mm matige Nikkor.
Persoonlijk gebruik ik het liefst helemaal geen zoomlenzen maar kies ik een vast brandpunt-objectief welke het best bij het onderwerp past.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Dat vind ik op zijn zachts gezegd een heel vreemde benadering. Zelfs met een bagger-objectief zal het resultaat van 200% zoomen m.i. vele malen beroerder zijn.Ed Post schreef:Dat hangt helemaal van het gebruikte objectief af.