Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?

Bericht door emdeklerk » do mei 31 2012 3:05 pm

Ik maak maar even gebruik van het door de moderator aangegeven recht:

Ik ben het geheel en al met GdP eens. Zie ook mijn eerdere bijdragen.
Het gros van de aantijgingen komt niet boven het niveau van stemmingmakerij uit.
Als het nodig wordt gevonden een soort vergeljkend warenonderzoek te doen, doe het dan in zijn algemeenheid.
Hier één bedrijf uit te lichten en daar reacties over uit te lokken is niet correct.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » do mei 31 2012 4:06 pm

emdeklerk schreef:Ik maak maar even gebruik van het door de moderator aangegeven recht:

Het gros van de aantijgingen komt niet boven het niveau van stemmingmakerij uit.
Als het nodig wordt gevonden een soort vergeljkend warenonderzoek te doen, doe het dan in zijn algemeenheid.
Hier één bedrijf uit te lichten en daar reacties over uit te lokken is niet correct.
+1
Blijf het objectief bekijken

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » do mei 31 2012 4:48 pm

emdeklerk schreef:Ik maak maar even gebruik van het door de moderator aangegeven recht:

Ik heb het recht om mijn mening te uiten over wie of wat ik ook maar wil. Dus als jedaar problemen mee hebt ga je toch lekker in een ander topic vervelend doen? Het gaat hier om fotokonijn en niet of jij het wel of niet eens bent met mijn topic!

wil53
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door wil53 » do mei 31 2012 5:04 pm

Ik hoop niet dat je het erg vind dat mijn ervaringen helemaal top zijn bij Konijn.
Want het lijkt wel of dat niet mag in dit topic.

Wilci
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wilci » do mei 31 2012 5:11 pm

Ik hou niet van mensen die op hun rechten staan. En, daar aan gekoppelt, de houding van: als je het niet bevalt dan rot je toch op.

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » do mei 31 2012 5:14 pm

Gideon het is heel makkelijk om een goed bedrijf via internet kapot te maken.
Een paar keer negatieve berichten en zo'n bedrijf kan daar een nekslag door krijgen.
Jij hebt waarschijnlijk vervelende ervaringen met Konijn opgedaan, dat is mogelijk.
Maar heb je dat al met Konijn zelf besproken?
Heb je bij Konijn een klacht ingediend?
En heb je antwoord van Konijn gekregen?
Ik was eens in een gerenomeerde fotozaak in Maastricht.
Daar waren de prijzen extreem duur.
Ik vertelde daar dat ik bij Konijn 4 x D90 had gekocht waar ik bij hem nog niet eens 3 x D90 voor kon kopen.
Deze man kwam met allerlei vervelende verhalen over Konijn dat ze aan grijze import deden en dat de D90 die ik bij Konijn gekocht had niet in NL ter reparatie kon aanbieden enz.
Ik kon praten als brugman maar deze man in Maastricht was er van overtuigd dat er bij Konijn iets mis zat.
Dus ik Konijn via e-mail benaderd en de beschuldigingen van die fotozaak in Maastricht bij hun neergelegd.
Konijn heeft mij een keurig antwoord gegeven en aangetoont dat het absoluut geen grijze import was.
Dit bericht heb ik doorgestuurd naar die zaak in Maastricht en gezegd dat ik het niet collegiaal van hem vond om valse dingen over Konijn te vertellen.
Waarop ik een keurig mailtje van deze fotozaak terug kreeg met excuses dat hij dit niet had mogen zeggen.
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet juist is om zomaar negatieve berichten over een zeer goede fotozaak te verspreiden.

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » do mei 31 2012 5:15 pm

Wilci schreef:Ik hou niet van mensen die op hun rechten staan. En, daar aan gekoppelt, de houding van: als je het niet bevalt dan rot je toch op.
+1

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » do mei 31 2012 5:16 pm

wil53 schreef:Ik hoop niet dat je het erg vind dat mijn ervaringen helemaal top zijn bij Konijn.
Want het lijkt wel of dat niet mag in dit topic.
Mijn ervaringen zijn ook alleen maar positief bij broer Konijn!

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » do mei 31 2012 5:19 pm

Op gevaar af hier ook afgeschoten te worden: ik koop veel bij Konijn en heb alleen positieve ervaringen.
En klachten kun je beter bij Konijnenberg neerleggen dan een hetze op een forum te beginnen: we horen maar 1 kant van het verhaal en ik weet uit ervaring dat het meestal genuanceerder blijkt te zijn als je ook de andere kant hoort.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » do mei 31 2012 5:32 pm

Maak er een poll van, dan worden de meningen over Konijn hier gelijk duidelijk.
Beter nog, betrek de 5 of 10 grootste leveranciers hierin.

Ter verduidelijking, voor mij niet nodig.
Maar er schijnt wel behoefte aan te zijn.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do mei 31 2012 5:33 pm

Ik denk, beste Gideon, dat je een kleine nuance zou moeten aanbrengen in je betoogje.

Je maakt stemming door in zijn algemeenheid te beweren dat Konijnenberg altijd of vrijwel altijd duurder is: dat is aantoonbaar niet waar, maar je corrigeert het niet.
Je maakt stemming door een aantal persoonlijke en dus subjectieve ervaringen betreffende nauwelijks te kwantificeren grootheden als service als waarheid te laten gelden: alleen hier al zijn meer reacties die op het tegendeel wijzen.

Ik vind nog steeds het op internet benadelen van personen of bedrijven die zich hiertegen niet direct kunnen verdedigen laakbaar.

Een ieder heeft het recht op zijn of haar mening; als die mening voor jou resulteert in het feit dat je liever niet bij Konijnenberg koopt zal niemand daarvan wakker liggen.

Of je het recht hebt jouw subjectieve mening als waarheid op een forum te gooien meen ik te mogen betwijfelen, maar ik zal er verder geen seconde minder om slapen.

Je aantijging dat iemand die zijn stem tegen jou verheft "vervelend doet"; daaraan gekoppeld je uitgesproken wens "dat dan maar in een ander topic te doen" vind ik verwerpelijk: jij was degene die een topic opende over Konijnenberg, alles wat hier - ook door mij - geschreven werd paste direct in dit topic of had daar ruimbemeten raakvlakken mee. Dat jij je nu op je half onsje vlees getrapt voelt is jammer, maar niet onoverkomelijk.

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » do mei 31 2012 5:50 pm

John Jansen schreef:Gaat mij per definitie om service en geduld met goede uitleg en waar je in alle rust alles mag en kan uitproberen,dan interesseren mij die extra euro's niet, ik weet wat het kost om energie in een produckt te steken om te verkopen, waar je achterstaat.
er zijn in elke winkel voors en tegens het is maar net waar je zelf en bij wie je je prettig en thuis voelt.
Ik heb zelf ook een winkel een 1 man zaak, heb veel geduld met klanten maar sinds internet is er veel veranderd en voor veel ondernemers zijn het barre tijden. Vergeet niet dat sommige winkel lokaties duurder zijn dan b.v de industrie terreinen waar sommige grote jongens op zitten.
De klant van tegenwoordig ( gelukkig niet allemaal) komt bij jouw de spullen passen en bekijken, welke je op voorraad hebt en waar je een hoop geld in geïnvesteerd hebt, vervolgens op een draf naar huis en via de digitale snelweg kijken waar het 't goedkoopst is en bestellen, helaas...... niet op voorraad duurt een paar dagen meneer ! Gaat er vervolgens iets kapot, kun jij de service verlenen...en maar lullen dat je duur bent....
Bedankt interpret. By THE way ik kom graag bij konijnenberg ook al is het ruim een uur rijden ( Den Ham )ik gun deze mensen hun omzet ondanks dat er ook hier wel eens iets fout gaat maar dat is menselijk toch?

Een tevreden klant van konijn
Morgen is er weer een ander aan de beurt,cameranu, .NL, tools etc etc etc hou toch op met dat gezeik, er gaat overal wel eens wat mis is toch menselijk. .Ik kom daar graag in den ham wordt goed geholpen en die paar tientjes maakt mij geen klxxt uit ben ik ook kwijt aan de benzine so what maar een hoop vergeten dat. Dat is net zoiets als de winkelende huisvrouw die overal her en der de aanbiedingen koopt maar wel de met auto. hiervoor gebruikt

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » do mei 31 2012 6:23 pm

emdeklerk schreef:
Je aantijging dat iemand die zijn stem tegen jou verheft "vervelend doet"; daaraan gekoppeld je uitgesproken wens "dat dan maar in een ander topic te doen" vind ik verwerpelijk: jij was degene die een topic opende over Konijnenberg, alles wat hier - ook door mij - geschreven werd paste direct in dit topic of had daar ruimbemeten raakvlakken mee. Dat jij je nu op je half onsje vlees getrapt voelt is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Hoe kom jij er in hemelsnaam bij dat ik op m'n kilo vlees getrapt ben? :mryellow: (je moet niet je eigen vleeswaren vergelijken met anderen;) ) Ik denk dat je even moet kijken naar je voorgaande reactie. Dan zul je zien dat mijn reactie terecht was.
Laten we nou heel eerlijk wezen, de winkel reviews zijn nou niet bepaald positief te noemen. Helemaal als je ze vergelijkt met CameraNu. Niet dat ik CameraNu de beste winkel vindt, want die verkopen ook gewoon wat ze kwijt moeten. Heb zelf goede ervaringen met CameraNu en wat minder goede ervaringen met Konijn.. Ik mag een topic openen over een onderwerp wat ik wil. Als jij het niet eens bent met mijn topic kun je mij daar persoonlijk op aanspreken en niet een topic vergallen.. Wat jullie dus nu aan het doen zijn.

Als FotoKonijnenberg schade oploopt aan dit soort topic moeten ze eerst even kijken wat ze zelf fout hebben gedaan. Laat het maar eens heel slecht gaan met zo'n winkel, so what? Wellicht gaan ze dan nadenken over waarom de klanten wegblijven? Voorbeeld: het internet staat vol met slechte verhalen over de geleverde diensten van KPN. (nu heeft elke provider wel wat) Maar KPN is een goed voorbeeld van een bedrijf wat de laatste jaren veel, maar dan ook VEEL klanten heeft verloren. Ik ben onlangs ook weggegaan bij KPN. Waarom? Waardeloos bureaucratisch stug K*T bedrijf. Zo schijnen veel mensen over KPN te denken.

Je hoort dan de laatste jaren ook van KPN: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: het gaat slecht met ons. bla bla bla...

Ga je dienstverlening verbeteren! Wellicht hou je dan wat klanten over!

Denk je nou echt dat ik medelijden heb met een bedrijf als Konijn? Tuurlijk niet, als een bedrijf om dit soort redenen ten onder gaat, dan hebben ze dat zelf in de hand gewerkt.

@Wil53: iedereen heeft andere ervaringen met winkels. Wat doe ik volgens jou waaruit blijkt dat er geen goede ervaringen geplaatst mogen worden? Mensen die lopen te zeiken over een winkel die daar misschien dan wel schade van op zouden kunnen lopen, lopen hier de boel te vergallen..

Ontopic!

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do mei 31 2012 7:05 pm

Die kilo gun ik je hoor... Lijkt me wel klote met fietsen...

En ik hoef helemaal niets met anderen te vergelijken hoor, ik hoef niets te bewijzen, zoals iedereen die zeker van zijn zaak is...

Als jij op een discussieforum een topic opent dien je te verwachten dat je reacties krijgt - niet alleen puur inhoudelijke, maar ook reacties die de realiteit van het topic danwel de legaliteit van een topic in twijfel trekken. Ik daag je uit hier aan te tonen dat wie dan ook een topic "vergalt". Jij doelt alleen maar op het feit dat je dingen leest die je kennelijk zelf niet overwogen had.

En breek me de bek niet open over KPN, inderdaad. Maar voor mij houdt dat simpelweg in dat ik liever zonder telefoon, tv, internet of welke dienst dan ook door het leven zou gaan dan ooit nog maar een seconde met die toko te maken te hoeven hebben. En dat heb ik (bij alle vier de afzonderlijk voorgekomen drama's!) met deze "heren" zelf opgenomen, ik zal er verder geen woord aan vuil maken op welk klachtenforum dan ook.

Zo heb ik ook twee ervaringen met de MM, en ook die ervaringen zijn voor mij reden daar nooit iets te kopen. Na de eerste miskleun heb ik ze nog een kans gegeven, na die tweede keer was het over - wat ze hebben meegekregen. Ook al zou het de helft goedkoper zijn dan bij een erkende vakhandel: nooit meer daar naar toe. Overigens ging dat niet om fotospul.

Ik hoop dat ik mijn standpunt heb kunnen verduidelijken.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » do mei 31 2012 7:06 pm

Zo langzamerhand begint dit draadje te ontaarden in een onverkwikkelijk geheel.
Daarom maar op slot
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Gesloten

Terug naar “Overig fotografie”