Hallo allemaal...
Ik hoop dat ik dit op de juiste plek vraag en anders hoor ik het graag.
Binnenkort ga ik foto's van een gezin maken. Dit willen ze graag in zw/w. Prima.
Nu is het allemaal nog vrij nieuw voor mij, wat ze weten en prima vinden. Ik probeer me voor te bereiden mbt instellingen en aandachtspunten e.d.
Mijn vraag is eigenlijk wat kan t gezin het beste aantrekken qua kleur.
En wat niet. Ik heb al begrepen dat rood en groen niet slim is.
Wie kan mij helpen....
Groetjes
mariska
zwart/wit...Gezin...Kleding??
- R.Zaaijer
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: zwart/wit...Gezin...Kleding??
Ligt er ook een beetje aan of je de foto's gaat/kan nabewerken. In diverse programma's kun je een kleurfilter gebruiken waardoor de gekozen kleuren lichter of donkerder worden. Mocht je dit kunnen dan zou ik mij niet zo'n zorgen maken over de gekozen kleding.
Ik weet niet welke camera je hebt maar in mijn D3100 kun als je monochroom kiest zelfs een aantal kleurfilters proberen. Niet dat dit de beste manier is om zwart wit foto's te maken maar dan kan je wel het effect zien.
Ik weet niet welke camera je hebt maar in mijn D3100 kun als je monochroom kiest zelfs een aantal kleurfilters proberen. Niet dat dit de beste manier is om zwart wit foto's te maken maar dan kan je wel het effect zien.
D3100 / Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) / Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G / Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM / SB-400
Bedankt voor de reactie...mijn pa en ik hebben de D7000 
Ik heb het bewerkingsprogramma lightroom 3.
Ik zie het wel...druk maken is dus niet nodig
Groetjes Mariska

Groetjes Mariska
- R.Zaaijer
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Gewoon in kleur en in NEF(RAW) foto's maken en dan in lightroom omzetten in zwart wit. In lightroom heb je veel mogelijkheden om de foto's naar je hand te zetten. Ik zou van te voren gewoon even oefenen dan kom je achteraf niet voor al te grote problemen te staan.mariska schreef:Bedankt voor de reactie...mijn pa en ik hebben de D7000
Groetjes Mariska
D3100 / Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) / Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G / Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM / SB-400
Bedankt voor jullie reacties.....
. Kan ik wat mee!!
Groeten.
mariska....

Groeten.
mariska....