goedemiddag...
ik ben in het bezit van een Nkino sb24 flitser. Kan deze gebruikt worden in combinatie met een D7000 al dan niet in combinatie met een slave unit. Ik vind het zonde om deze flitser ongebruikt te laten liggen. Kan niemand mij tips geven of ervaringen uitwisselen??
nikon sb24
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
nikon sb24
Nikon D500 met meiske grip
Sigma Art 24-70 2.8
Sigma 10-20 mm
Nikon SB-910
AF Nikkor 85 mm 1.8 G
Sigma 18-35 AF
Sigma 50-150 2.8 vc
Sigma Art 24-70 2.8
Sigma 10-20 mm
Nikon SB-910
AF Nikkor 85 mm 1.8 G
Sigma 18-35 AF
Sigma 50-150 2.8 vc
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nikon sb24
Ja, alleen niet volledig met alle mogelijkheden.
Staat vast ook in je handleiding.
Non-TTL Auto, M, RPT, Rear Curtain Sync.
Staat vast ook in je handleiding.
Non-TTL Auto, M, RPT, Rear Curtain Sync.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Weet niet wat je met slave-unit bedoelt maar met de SB24 op je camera zul je geen andere flitsers aan kunnen sturen. Ook kan de SB24 zelf niet als slave ingezet worden (heeft geen optische trigger/SU4 stand).
Of je hem op je camera kunt gebruiken weet ik niet (aan de reactie hierboven te zien blijkbaar wel maar alleen in bepaalde modes).
Als je de flitser los van de camera wil gebruiken dan kun je dit bijvoorbeeld doen d.m.v. een radiotrigger (en dan handmatig het vermogen op de flitser instellen) - zo gebruik ik 'm ook.
Of je hem op je camera kunt gebruiken weet ik niet (aan de reactie hierboven te zien blijkbaar wel maar alleen in bepaalde modes).
Als je de flitser los van de camera wil gebruiken dan kun je dit bijvoorbeeld doen d.m.v. een radiotrigger (en dan handmatig het vermogen op de flitser instellen) - zo gebruik ik 'm ook.

- Ed Post
- Clublid
Hier is meer te vinden: http://support.nikonusa.com/app/answers ... /related/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De SB24 werkt in de M of de A stand op je camera. TTL werkt niet. Eigenlijk laat je camera de SB24 alleen maar afgaan. De flitser zoomt niet mee etc. Los van de camera werkt deze met een radiotrigger of kabel. Dat is de enige manier. Ik vind de SB24 in de A stand echt prima en nauwkeurig werken op m'n D300, t is alleen wat meer werk. Ik heb 4 SB24's die ik off camera gebruik.
Koop een set radio triggers en gebruik de SB24 off camera....prima strobist flitser. Off camera kun je het flitslicht als een studio lamp gebruiken (alleen veel minder vermogen dan).
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik werk ook met een SB24 on-camera. Werkt prima alleen moet je inderdaad de boel handmatig instellen. Dat laat je wel meer nadenken over de werking van een flitser 
Daarnaast gebruik ik de SB24 ook veel off-camera, werkt ook uitstekend met een trigger. Oftewel, ondanks dat ie oud is, doet ie het nog prima.

Daarnaast gebruik ik de SB24 ook veel off-camera, werkt ook uitstekend met een trigger. Oftewel, ondanks dat ie oud is, doet ie het nog prima.
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Werkt ook prima met een slave unit hoor.
Ik bedoel de lichtgevoelige cel waar je de SB24 op schroeft/schuift.
Gebruik hem ook regelmatig in combinatie met mijn D300, probleemloos op de slave unit.
Radio trigger werkt ook goed, net zoals met een kabel, gekoppeld aan een andere flitser.
Direct op de camera gebruik ik de SB600.
Ik bedoel de lichtgevoelige cel waar je de SB24 op schroeft/schuift.
Gebruik hem ook regelmatig in combinatie met mijn D300, probleemloos op de slave unit.
Radio trigger werkt ook goed, net zoals met een kabel, gekoppeld aan een andere flitser.
Direct op de camera gebruik ik de SB600.