Moeder en zoon
-
OnlineHenk
- Bestuurslid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Moeder en zoon
Deze foto heb ik vorig jaar al gemaakt, maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening. De zwart/wit bewerking is gedaan met Silver Efex pro.

groeten Henk.
Henk Melenhorst Fotografie
-
george013
Re: Moeder en zoon
Ik weet niet waar ik naar kijk. Is het een zwart kindje met een witte moeder of is het de bewerking. Het is te veel geel en onscherp. Te veel van niets of te veel van alles. De compo vindt ik wel goed maar ook standaard.
George
George
-
OnlineHenk
- Bestuurslid

- Contacteer:
Mijn kleinzoon heeft een Nigeriaanse vader.george013 schreef:Is het een zwart kindje met een witte moeder of is het de bewerking.
groeten Henk.
Moeder en zoon
Ik vind het een prachtige foto.
SpiKeY Inc. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̴̡ı̴̴̡
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
- JDPix
- Clublid

- Contacteer:
Ik vind het wél een fraaie foto!
Je zou kunnen overwegen om de vrij grote lichte driehoek rechts onderin (arm-schouder-rug van de moeder) wat kleiner te maken door zowel rechts als onder wat weg te snijden.
Je zou kunnen overwegen om de vrij grote lichte driehoek rechts onderin (arm-schouder-rug van de moeder) wat kleiner te maken door zowel rechts als onder wat weg te snijden.
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
- iefie
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zonder douchekop is het een NOG mooiere foto.
Het is net of je een foto van vroeger bekijkt.
Heel geslaagd!
Het is net of je een foto van vroeger bekijkt.
Heel geslaagd!
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
george013
De fotobewerking is niet goed. Het verdoezelt de verschillende achtergonden van kind en moeder/vader. Daarmee in essentie fout.henkm schreef:Mijn kleinzoon heeft een Nigeriaanse vader.george013 schreef:Is het een zwart kindje met een witte moeder of is het de bewerking.
George
- Hasselbox
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Het is volgens mij geen verslag van achtergronden maar een FOTO.george013 schreef:De fotobewerking is niet goed. Het verdoezelt de verschillende achtergonden van kind en moeder/vader. Daarmee in essentie fout.henkm schreef:Mijn kleinzoon heeft een Nigeriaanse vader.george013 schreef:Is het een zwart kindje met een witte moeder of is het de bewerking.
George
Voor mij een heel goede zelfs. Bewijs dat scherpte niet altijd het belangrijkste beeldend aspect is.
Alleen de douchekop hoeft niet idd.
Gr Hasselaar
- ReneG
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vind de basis van de foto goed, al hoeft de douchekop er voor mij niet op (ik vind het moderne van de douchekop niet lekker werken i.c.m. de sepia).
De bewerking vind ik ook minder. De ruis is storend aanwezig (beetje overdreven misschien?) en de vignettering is ook wat te... ik zou voor minder en fijnere ruis hebben gekozen, het contrast iets hebben opgevoerd en tenslotte voor minder vignettering hebben gekozen (een rechthoeking vignet lijkt me hier misschien ook wat meer op zijn plaats).
De bewerking vind ik ook minder. De ruis is storend aanwezig (beetje overdreven misschien?) en de vignettering is ook wat te... ik zou voor minder en fijnere ruis hebben gekozen, het contrast iets hebben opgevoerd en tenslotte voor minder vignettering hebben gekozen (een rechthoeking vignet lijkt me hier misschien ook wat meer op zijn plaats).
Spul waarmee je foto's maakt...
- strangeartefact
- Forumlid

- Contacteer:
An sich een fraaie plaat, maar ook ik stoor me vooral aan de douchekop...ook het witte vlak re onder mag wat minder aanwezig. Korrel en vignette stoort mij dan weer niet.
Kan je er nog wat mee in PS?
@george013...?? je roept nog al wat hier......misschien ervaart de fotograaf het anders, en mag dat dan?
grtn, Peter
Kan je er nog wat mee in PS?
@george013...?? je roept nog al wat hier......misschien ervaart de fotograaf het anders, en mag dat dan?
grtn, Peter
Bijna leeg hier....
- Frankie
- Clublid

- Contacteer:
Mooi beeld Henk ! Met een aantal opmerkingen eens, maar met 'in essentie fout', draaf je volgens mij wat door George. Volgens mij is fotografie een creatieve bezigheid, niet een wetenschappelijke....
-
george013
Ik wacht de reactie af van Henkm.
Voorlopig niet veel inhoudelijks gezien.
George
George
- strangeartefact
- Forumlid

- Contacteer:
Ok george, dan hoop ik maar dat hij met een reactie komt die jou past. Ik vermoed dat je een idee erbij hebt, die zoals Frankie al zegt over iets anders gaat dan wat de fotograaf uberhaupt in gedachte had toen hij de foto maakte en door silver efex haalde.george013 schreef:Ik wacht de reactie af van Henkm.
George
Maar goed, we wachten af verder maar.
Peter
Bijna leeg hier....
-
OnlineHenk
- Bestuurslid

- Contacteer:
@George: Dank je wel voor je mening. Alleen krijg ik bij jou het gevoel dat de kritiek vooral negatief bedoeld is en niet opbouwend. Dus ik weet ook niet goed welke reactie je van mij wilt. Laat staan dat ik weet wat ik moet met:george013 schreef:Ik wacht de reactie af van Henkm.
George
"Te veel van niets of te veel van alles".
@ReneG: dank voor je opbouwende kritiek. Ik ga de bewerking opnieuw kritisch bekijken. Kom ik er niet uit, dan zal ik het origineel eens plaatsen en meteen even aanzetten dat anderen mijn foto's wel mogen bewerken
Een aantal mensen stoort zich aan de douchekop. Daar kan ik zeker wel wat mee. Het grappige is dat het mij niet is opgevallen, omdat ik me a. heb laten afleiden door dochter en kleinzoon (maar dat zal vast niemand mij kwalijk nemen
George, ik zal ook bekijken of de onscherpte in het origineel zit of door de bewerking is ontstaan. Naar mijn mening vind ik het hier niet storend. Integendeel, ik vind het hier wel passend, maar dat is slechts een mening natuurlijk
groeten Henk.
-
george013
Henkm,
Mijn verhaal zit in mijn eerste reactie.
Ik vind dat het accent leggen op tegenstellingen, in welke vorm dan ook, sterker moet opwegen als een "verblurring".
George
Mijn verhaal zit in mijn eerste reactie.
Het verdoezelt enerzijds een aanwezige tegenstelling die wel in essentie aanwezig is en daarna een overdreven zachtmoedigheid door de, alweer overdereven, verzachting.Te veel van niets of te veel van alles.
Ik vind dat het accent leggen op tegenstellingen, in welke vorm dan ook, sterker moet opwegen als een "verblurring".
George