long exposure
long exposure
mijn eerste foto met lange sluitertijd. vind het lastig om een juiste belichting te kiezen. graag adviezen over technische aspecten, compositie is hier minder belangrijk. alvast mijn dank.

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: long exposure
Gewoon meerdere opnamen met verschillende belichtingen nemen (belichtings-"bracketing") en achteraf de beste uitzoeken, kom je vanzelf aan de ervaring welke je de volgende keer het beste kunt nemen om met minder belichtingen toe te kunnen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Fifty3
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leuk werk dat avondfotografie, hij mag van mij wat lichter, en de lampen mogen iets meer sterretjes vormen, heb er zelf een op mijn site staan bij vrije onderwerpen.
Dus belichtingstijd iets langer en diafragme kleiner, maar het blijft experimenteren.
gr math
Dus belichtingstijd iets langer en diafragme kleiner, maar het blijft experimenteren.
gr math
Fujifilm X-T1 en XF 18-135 en XF 60mm Macro
Fujifilm X-T10 en XF 35mm 1.4
Feisol Classic Large Tripod CT-3471 Rapid
gelukkig in RAW geschoten, dus hier een met aangepaste belichting, had er nog wel een paar, maar die verschilde niet veel van belichtingstijd.

- Fifty3
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Toch al stukken de goede kant op
Fujifilm X-T1 en XF 18-135 en XF 60mm Macro
Gaaaf
Beetje tegendraads misschien maar mij smaakt de eerste beter!
Ik ben het eens met dat het wat lichter mag zoals BV de 2e *update*
Maar hier vind ik de wolkenpartij een beetje storend..
Ook ik heb dit meerdere malen geprobeerd echt nog nooit tot een top plaat gekomen
Ik zeg blijf proberen en hou ons op de hoogte altijd leuk

Beetje tegendraads misschien maar mij smaakt de eerste beter!
Ik ben het eens met dat het wat lichter mag zoals BV de 2e *update*
Maar hier vind ik de wolkenpartij een beetje storend..

Ook ik heb dit meerdere malen geprobeerd echt nog nooit tot een top plaat gekomen

Ik zeg blijf proberen en hou ons op de hoogte altijd leuk
ten eerste bedankt voor de reacties!
ik heb natuurlijk wel een beetje lopen spelen toen ik die foto gemaakt heb, maar wat mij erg opviel was dat wanneer ik de sluitertijd langer maak en het diafragma kleiner, je de witte strepen van de koplampen, maar vooral die van de achterlichten minder goed gaat zien, wellicht dat ik een locatie moet zoeken met minder straatverlichting, en op een echt donkere nacht? of zijn hier nog andere methoden voor?
@fifty3, zeer mooie foto's op je site, en heel herkenbaar omdat we uit de zelfde regio komen
ik heb natuurlijk wel een beetje lopen spelen toen ik die foto gemaakt heb, maar wat mij erg opviel was dat wanneer ik de sluitertijd langer maak en het diafragma kleiner, je de witte strepen van de koplampen, maar vooral die van de achterlichten minder goed gaat zien, wellicht dat ik een locatie moet zoeken met minder straatverlichting, en op een echt donkere nacht? of zijn hier nog andere methoden voor?
@fifty3, zeer mooie foto's op je site, en heel herkenbaar omdat we uit de zelfde regio komen

- Galloper
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Je verliest de achterlichten waarschijnlijk door de oranje straatverlichting. Die is permanent aanwezig en de auto's zijn slechts tijdelijk in beeld.
Zo te zien is het bij afslag linkeroever richting de Kennedytunnel. Bekend stukje voor me.
Zo te zien is het bij afslag linkeroever richting de Kennedytunnel. Bekend stukje voor me.
is idd de kennedytunnel 
ik zal eens op zoek gaan naar een leuke plek zonder te veel straatverlichting. miss wat verlichting van gebouwen oid op de achtergrond.

ik zal eens op zoek gaan naar een leuke plek zonder te veel straatverlichting. miss wat verlichting van gebouwen oid op de achtergrond.