Beste mensen,
Ik heb twee vragen:
1)Ik ben al een tijdje bezig te achterhalen hoe ik het middelste scherpstel veld moet selecteren. Volgens de Nederlandse handleiding (pagina 33) kan ik via de pijltjes toetsen selecteren welke ik van de velden ik wil. De camera blijft echter het linker vlak kiezen.
>>Heeft iemand misschien nog aanwijzingen?
2)Verder geeft de handleiding op pagina 47 aan dat je ook in stand M belichtingscorrectie kan toepassen. Dit door het indrukken van de diafragma knop en draaien aan de instelschijf. Echter in stand M draai je juist het diafragma. In stand P kan je wel belichtingscorrectie toepassen.
>>Of doe ik iets fout?
CyberRunner
My first D-50...
A even op de ontspantoets tikken en dan 4-weg knop gebruiken, keuze werkt alleen als de meting aan is.
B EV correctie bij M is natuurlijk onzin, hier doe je deze corrctie handmatig door S en A in te stellen, hierbij kan je natuurlijk ook afwijken maar dat doe je dan via de belichtingsmeter in de zoeker.
B EV correctie bij M is natuurlijk onzin, hier doe je deze corrctie handmatig door S en A in te stellen, hierbij kan je natuurlijk ook afwijken maar dat doe je dan via de belichtingsmeter in de zoeker.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
wat hjanssen zegt hierboven is DE oplossing. 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt voor je reactie...
A heb ik later ontdekt.
B heb je natuurlijk gelijk. Raar dat het niet goed is vertaald.
CyberRunner.
B heb je natuurlijk gelijk. Raar dat het niet goed is vertaald.
CyberRunner.