Voordelen van een D300s boven een D7000: geen pretstanden, betere ergonomie, uitgebreidere AF mogelijkheden, grotere opnamebuffer.
Daarover lopen de meningen uiteen.Jan Mug schreef:Is het niet beter om in Nikkor objectieven te investeren ook al zijn die duurder
Ben het met je advies eens behalve de 70-300 die zou ik ook van Tamron nemen is boven de 200 mm aanzienlijk scherper!Bob42 schreef:De 300(S) is een prima camera waar ik tienduizenden foto's mee heb gemaakt. Bij gebrek aan een opvolger (die al flink over tijd is) werk ik nu met 2 D7000's. Niet vanwege de pretstanden die ik nooit gebruik, maar de kwaliteit van de foto's is beter en je hebt minder snel last van ruis (en niet alleen bij hoge ISO's...). Ik mis wel een paar voordelen die de 300S had, maar als je die nooit hebt gehad weet je niet beterMaar ik zou anno nu geen nieuwe 300(S) meer kopen. Als je een goede gebruikte kunt vinden: ok, anders zou ik kiezen voor de D7000.
Wat objectieven betreft zou ik gaan voor een Tamron 17-50 (en dan wel het model zonder stabilisatie: die is goedkopen en beter) en de onvolprezen Nikon 70-300VR. En een SB-700 flitser.
O ja, de D7000 schijnt ook beter de filmen dan de 300S (de 300 kan dat helemaal niet), maar dat doe ik nooit, dus dat heb ik van horen zeggen![]()
Succes!
Ik ben er zelf ook helemaal van teruggekomen. Ik had voorheen hoofdzakelijk niet-Nikon objectieven. Hoewel een enkel objectief her en der een Nikon objectief op een specifiek punt soms overtreft (de bouwkwaliteit van Tokina bijvoorbeeld) zijn de Nikon lenzen in het algemeen contrastrijker, beter van kleur en beter in de details dan de tegenhangers van de third-party lenzen.Amateurt schreef:Daarover lopen de meningen uiteen.Jan Mug schreef:Is het niet beter om in Nikkor objectieven te investeren ook al zijn die duurder
In eerste instantie leek het me onnodig duur, maar ik kom er langzaam een beetje op terug:
Zo introduceert Nikon soms features die alleen met hun eigen objectieven werken zoals bijvoorbeeld automatische vertekeningscorrectie van objectief.
Verder doet NSP niets aan (scherpstel)problemen met niet-Nikon objectieven. Op zich logisch, maar je zit dan zelf tussen twee leveranciers klem en met de steeds geavanceerder wordende techniek vind ik dat wel iets om over na te denken.
Qua lenzen zou ik zeggen:Jan Mug schreef:Tjonge, wat een snelle reacties. Bedankt allemaal!
Het lijkt me duidelijk, het zal wel een 7000 gaan worden. Ik ga er eerst maar een in de handen houden, net als - toch nog maar - de 300. En dan de lenzen ..., pfff ..., nog even over nadenken!
Lol. Goede keuze!plincky schreef:Ik zou voor de D7000 gaan. Ik heb beide camera's maar zou voor beginner zeker de D7000 nemen. Iets meer pixels, betere sensor, betere ruis/iso dubbel sd slot. Ipv sd/cf iets makkelijker filmen.
Zou er een 2dehands 17-55 bij nemen met een 70-300.Succes met de keuze
Roelof schreef:Je omschrijft jezelf als een beginnend amateur, de D7000 is daar iets vriendelijker voor, onder andere doordat hij wat scene-standen heeft. (Op het forum vaak als pretprogramma's betiteld, maar ze zijn wel plezierig voor een beginner.)
De D7000 is een dik jaar nieuwer en dat merk je in de prestaties van de camera, betere hoge ISO's bijvoorbeeld.