Vraag aan D800 bezitters: hoe is de snelheid van de workflow op de computer geworden? Mijn iMac begint ondanks zijn 16GB RAM vrij snel te blazen, want die bestanden zijn natuurlijk best pittig

Niet?MartijnM schreef:Op volle resolutie heeft mijn iMac het (ondanks 16GB mem) ook wat zwaarder dan voor de D800, maar waarom niet in Camera Raw de resolutie al laten downsampelen naar een lagere waarde? De volle datastroom stopt daar dan al en de max resolutie heb je niet altijd/vaak nodig...
Niet dramatisch slecht, maar ik ben ook redelijk relaxed aangelegd. Ik moet zeggen dat ik van nature geen heftige bewerkingen doe, alleen wat aanscherpen en contrast-omvang veranderen. Ik ben nog van de oude analoge stempel, als het beeld niet goed is op het negatief, kost het me teveel tijd en energie om het digitaal echt naar mijn zin op te poetsen.JosK schreef:Vraag aan D800 bezitters: hoe is de snelheid van de workflow op de computer geworden? Mijn iMac begint ondanks zijn 16GB RAM vrij snel te blazen, want die bestanden zijn natuurlijk best pittig
Is dat zo'n kristalglas geval met een plakrand?CaptainHook schreef: En een bescherming voor het LCD achter- en topdisplay:
http://www.acmaxx.net/nikond800.html" onclick="window.open(this.href);return false;