Alle goede en minder goede berichten over de D7000 te hebben overwogen kan ik melden dat ik vandaag, 16-06-2012, de knoop heb doorgehakt en de D7000 heb aangeschaft. Twijfelend tussen een D300S en de D7000 heb ik toch gekozen voor de D7000. De doorslag was het formaat wat je in je handen hebt en het ge-avanceerde AF-systeem van de 7000. De D300S is dan misschien wel sneller maar de hoge-iso en de AF die de D7000 in huis heeft plus dat het niet zo'n joekel is die je in je handen hebt, heeft tot dit besluit mee- gewogen.
Komende van een D5100 voelt en ziet de D7000 er robuuster uit. Ook ligt hij bij mij uitstekend in de hand en heb ik vooralsnog geen problemen met het vinden van de juiste knopjes. Ondanks dat ik hem pas een paar uur in mijn bezit heb " voelt het goed" tussen ons.

Met de D5100 heb ik met heel erg veel plezier gefotografeerd maar mistte ik toch de snelheid om instellingen te kunnen wijzigen zonder in het menu te hoeven duiken. Voor de toekomstige D5100 gebruikers kan ik alleen maar zeggen dat je er een uitstekende camera aan zult hebben.
Mijn D5100 was trouwens binnen vijf minuten verkocht aan mijn buurman.
Ik heb er alle vertrouwen in dat deze camera een goed product van Nikon is.

en dat ik mij ook bij de zeer tevreden gebruikers kan scharen. :mrgreen:
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.