Een naar gevoel over "mijn" D800
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een naar gevoel over "mijn" D800
Vrienden,
Ik krijg steeds meer een beetje een naar gevoel over mijn D800 camera.
Voorop gesteld, dat als hij het doet, dan doet hij het prima. Maar het probleem zit hem wel in het woordje "als"
De eerste dag had ik al veel problemen met het schrijven naar mijn CF kaart. Dat kan aan het kaartje gelegen hebben, want met andere kaartjes heb ik dit probleem (nog) niet gehad. Maar ik blijf twijfelen of het wel aan het kaartje ligt/lag want het kaartje heeft in mijn D300s en D700 altijd prima gewerkt.
Toen kreeg ik op koninginnen dag te maken met een blijkbaar bekend euvel, dat de camera spontaan vastslaat en alleen nog werkend te krijgen is door de accu even te verwijderen. Dit is nu in totaal een keer of 4 voorgekomen.
Afgelopen zondag was ik in Lelystad op de oldtimer dag (met dank aan de tipgever op dit forum voor dit leuke evenement) en daar had ik met een nieuw euvel te maken. Ik maak een foto, nog een en nog een, niets aan de hand. Ik loop een stukje door, wil opnieuw een foto maken, en heb alleen een zwart beeld in mijn zoeker. Camera even uitzetten, ik hoor dan duidelijk een "klik", alsof de spiegel terugslaat, en kan na aanzetten, weer vrolijk verder gaan alsof er niets aan de hand is.
Dit rare euvel is mij zondag wel 3 keer overkomen.
Wat nu te doen, het lijken mij allemaal softwarematige storingen, waar met een firmware update wel een oplossing voor zal komen, en zal ik dit nu gewoon afwachten, of zal ik een afspraak in Beverwijk maken, waarvan ik vermoed ik dat dit geen oplossing zal bieden omdat de storingen sporadisch voorkomen, en natuurlijk bij een bezoek aan Beverwijk niet. Ik zit dus echt in een tweestrijd. Tips ???? Suggesties ????? Bekende storingen bij de mede 800(e) gebruikers ???
Ik zou zeggen schiet maar raak en maak me gek.
Ik krijg steeds meer een beetje een naar gevoel over mijn D800 camera.
Voorop gesteld, dat als hij het doet, dan doet hij het prima. Maar het probleem zit hem wel in het woordje "als"
De eerste dag had ik al veel problemen met het schrijven naar mijn CF kaart. Dat kan aan het kaartje gelegen hebben, want met andere kaartjes heb ik dit probleem (nog) niet gehad. Maar ik blijf twijfelen of het wel aan het kaartje ligt/lag want het kaartje heeft in mijn D300s en D700 altijd prima gewerkt.
Toen kreeg ik op koninginnen dag te maken met een blijkbaar bekend euvel, dat de camera spontaan vastslaat en alleen nog werkend te krijgen is door de accu even te verwijderen. Dit is nu in totaal een keer of 4 voorgekomen.
Afgelopen zondag was ik in Lelystad op de oldtimer dag (met dank aan de tipgever op dit forum voor dit leuke evenement) en daar had ik met een nieuw euvel te maken. Ik maak een foto, nog een en nog een, niets aan de hand. Ik loop een stukje door, wil opnieuw een foto maken, en heb alleen een zwart beeld in mijn zoeker. Camera even uitzetten, ik hoor dan duidelijk een "klik", alsof de spiegel terugslaat, en kan na aanzetten, weer vrolijk verder gaan alsof er niets aan de hand is.
Dit rare euvel is mij zondag wel 3 keer overkomen.
Wat nu te doen, het lijken mij allemaal softwarematige storingen, waar met een firmware update wel een oplossing voor zal komen, en zal ik dit nu gewoon afwachten, of zal ik een afspraak in Beverwijk maken, waarvan ik vermoed ik dat dit geen oplossing zal bieden omdat de storingen sporadisch voorkomen, en natuurlijk bij een bezoek aan Beverwijk niet. Ik zit dus echt in een tweestrijd. Tips ???? Suggesties ????? Bekende storingen bij de mede 800(e) gebruikers ???
Ik zou zeggen schiet maar raak en maak me gek.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Re: Een naar gevoel over "mijn" D800
andré
ik zou proberen om de mankementen op video vast te leggen, en daarmee naar beverwijk gaan.
dan kunnen ze het daar misschien wel ter plekke oplossen.
succes
ik zou proberen om de mankementen op video vast te leggen, en daarmee naar beverwijk gaan.
dan kunnen ze het daar misschien wel ter plekke oplossen.
succes
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten
...........
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten
...........
Weet niet wat wijsheid is, maar wel dat ikzelf in zo'n geval geen vertrouwen meer zou hebben in het ding. Kost een hoop geld en je verwacht dat 't werkt zo niet, lijken me de problemen structureel. Geen idee hoe het zit met de garantie maar ik zou 'm proberen terug te brengen en mijn geld terug krijgen.
Nogmaals, wijsheid heb ik niet in pacht, ik geef slechts aan wat mijn 'gevoel' zou zeggen in zo'n geval.
Nogmaals, wijsheid heb ik niet in pacht, ik geef slechts aan wat mijn 'gevoel' zou zeggen in zo'n geval.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb je de firmware al bijgewerkt naar versie B1.01?André schreef:Wat nu te doen, het lijken mij allemaal softwarematige storingen, waar met een firmware update wel een oplossing voor zal komen ...
Zie https://nikoneurope-en.custhelp.com/app ... ate-b-1.01" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier http://www.wynner.eu/photography/certai ... ikon-d800/" onclick="window.open(this.href);return false; info over comptabiliteit van geheugenkaarten.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Denk je het te kunnen oproepen/reproduceren als je naar Nikon gaat?
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Nee Patrick, dat denk ik niet, het is echt volledig willekeurig. Het totale vastzitten zoals op koninginnen dag is na deze dag slechts nog 1 keer voorgekomen (Zaanse schans dag). Het zwarte beeld in de zoeker pas gisteren en ook daar is geen patroon in te ontdekken, wat ik zou kunnen reproduceren.Patrick schreef:Denk je het te kunnen oproepen/reproduceren als je naar Nikon gaat?
Ik heb de laatste firmware er nog niet omgezet, maar ik denk dat deze update ook de storingen niet zal opheffen, omdat ze niet beschreven staan in de lijst met aanpassingen/verbeteringen van de laatste firmware. Uiteraard ga ik de laatste versie er binnenkort nog wel opzetten.
Het goede is (of eigenlijk kun je dat ook jammer noemen) dat de euvels simpel zijn te verhelpen als ze optreden, maar het zou zoals Mas hierboven al zei, niet mogen bij een camera van bijna 2.900 euro
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou er toch mee naar de winkel gaan waar je deze camera gekocht hebt André. Je hebt per slot van rekening nog garantie!
-
- Moderator
- Contacteer:
Knal nou gewoon die fw-update er op. Aan aannames heb jij/hebben we niets.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Van de DPreview site m.b.t. de firmware update:
Nikon has updated the firmware of both the D4 and D800 professional DSLRs. The D4 receives updates to v1.01 for both firmware A and B, while the D800 and D800E only have B firmware v1.01. In both cases the firmware corrects minor operational glitches, including one that could cause the cameras to occasionally lock up.
Je kunt ook nog even de Nikon Service Hotline bellen voor advies.
Nikon has updated the firmware of both the D4 and D800 professional DSLRs. The D4 receives updates to v1.01 for both firmware A and B, while the D800 and D800E only have B firmware v1.01. In both cases the firmware corrects minor operational glitches, including one that could cause the cameras to occasionally lock up.
Je kunt ook nog even de Nikon Service Hotline bellen voor advies.
Jur
-
- Forumlid
Tja, dat is zo'n beetje het eerste wat je moet doen in geval van problemen, als er zo snel na de introductie van een nieuw model al nieuwe firmware uitkomt. Die neemt een aantal kinderziektes weg.Skippy schreef:Knal nou gewoon die fw-update er op. Aan aannames heb jij/hebben we niets.
Niet uitgesloten dat andere missers meteen worden verbeterd, zonder dat daar melding van wordt gemaakt.
- a vgastel
- Forumlid
Marten en ANDRE
Zet die update er op baat het niet schaad het niet.
Ter info mijn d90 is met andere firmware van beverwijk terug gekomen heb nu penligts er in aa wat zie ik 900 fotos.
E n op twee accus 500
DIT LIGT ER WEL AAN HOE JE DE CAMERA GEBRUIKT.
Ter info mijn d90 is met andere firmware van beverwijk terug gekomen heb nu penligts er in aa wat zie ik 900 fotos.
E n op twee accus 500

mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Op basis van heel wat ervaring in productontwikkeling durf ik te beweren dat de meeste producenten meer zaken in firmware updates repareren dan ze publiceren in de publieke release notes. Updaten dus, je kon wel eens aangenaam verrast worden.André schreef:Ik heb de laatste firmware er nog niet omgezet, maar ik denk dat deze update ook de storingen niet zal opheffen, omdat ze niet beschreven staan in de lijst met aanpassingen/verbeteringen van de laatste firmware. Uiteraard ga ik de laatste versie er binnenkort nog wel opzetten.

Spul waarmee je foto's maakt...
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Kijk! Dan is er meteen geen verder advies meer nodig, lijkt me...Jur schreef:Van de DPreview site m.b.t. de firmware update:
(...)

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
- Forumlid
Ik wist niet dat ik een D800 had.....a vgastel schreef:Marten en ANDRE

- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben inmiddels (on)aangenaam verrast, omdat geen enkele link naar de download voor de laatste firmware werkt. Tja dat heb ik weer. Ik krijg wat ik ook probeer de melding dat de server niet is gevonden. m.a.w. ik kan de laatste versie dus niet downloaden.